Skip to main content

Sinds enige tijd hoor ik dat mensen een foutmelding ontvangen als ze mij een mail sturen. Sommige mails komen wel aan en sommige niet, ze zitten niet in de Spambox.

Verder moet ik zowat dagelijks mijn wachtwoord invoeren voor mijn mail-account.

Ook verdwijnen alle mails ouder dan 2 weken automatisch uit mijn Inbox. 

Als ik mails verwijder uit mijn Inbox komen ze vaak nog een keer binnen. Soms tot wel 4 x achter elkaar.

Ik gebruik Outlook voor Mac op een Mac van nog geen jaar oud, loopt via imap-account. Mail op iPhone en iPad loopt via pop-account.

Inmiddels kan ik vanaf zojuist ook geen mail meer verzenden vanuit Outlook, maar nog wel vanaf mijn iPhone en iPad.

Nergens kan ik hierover iets vinden, dus zou heel blij zijn met een tip over hoe dit op te lossen of wie te contacten. 

Bedankt alvast!!

Hi Monique, wat een bijzondere reeks problemen heb je met de mail:thinking: Ik snap heel goed dat je even bij ons aan de bel trekt!

Het opnieuw in moeten loggen, het verdwijnen van de mails na 2 weken en het opnieuw binnenkomen van verwijderde mails, komt dat alleen voor in Outlook op de Mac? Of ook op de iPhone en iPad?

En wat gebeurt er nu precies, als je een mail probeert te verzenden via Outlook? Krijg je een bepaalde foutmelding te zien? Zou je eens kunnen testen of het wel lukt via de webmail?

Ook hoor ik graag welke foutmelding  andere mensen ontvangen als ze jou mailen en of het altijd dezelfde mensen zijn waarvan de mail niet bij je aankomt. En gaat het misschien om mails met een bijlage?

Zou je in je profiel bij ‘Persoonlijke opmerkingen’ ook het betreffende mailadres in willen vullen?  Dan kijk ik even met je mee!


Hi @Monique L, ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!


Goedemorgen Maja,

excuses, ben een paar dagen offline geweest. Er is een IT man geweest. Ik stuur vanavond een uitgebreidere toelichting.

gr. Monique


Hallo Maja,

Hierbij update:

inmiddels is er een IT-man geweest. Die heeft een paar ‘ongelukkige’ instellingen op verschillende apparaten gecorrigeerd. 
tussendoor was KPN mijn account helemaal kwijt, dus dat hielp bepaald niet mee. Gelukkig heeft KPN dat snel hersteld, het had te maken met de aangekondigde conversie naar 15GB. En we konden direct schakelen met het team van KPN dat daarmee bezig was. 
Alles leek te werken toen de IT-man vertrok. 

Maaarrr ….. voor de zekerheid checkte ik zojuist Outlook op mijn Mac en wat schetst mijn verbazing: ik krijg wéér een foutmelding en moet wéér opnieuw mijn wachtwoord ingeven. Als ik in Outlook bij Accounts kijk onder het kopje Extra, dan is weer het veld wachtwoord leeg!

De IT-man heeft ook Outlook op mijn iPad gezet en daar doet het probleem zich niet voor.

ik word er niet goed van. Zit dit probleem nou in mijn KPN-account of of is het een probleem van Outlook voor Mac? 


Hi Monique, wat jammer dat een deel van het probleem ondanks de goede zorgen van de IT-man toch weer terug is gekeerd:slight_frown:

Als je jouw emailaccount instelt op een bepaald apparaat, zal daar ná de eerste aanmelding vanuit KPN nooit een 2e keer om je wachtwoord worden gevraagd. Wij hebben niet de macht om instellingen op jouw apparaat te wijzigen, dat een wachtwoordveld helemaal leeg is, komt dus niet bij ons vandaan:wink:

Hoe het kan dat dit gebeurt en hoe dit opgelost moet worden, dat weet ik helaas niet. Wellicht dat je deze vraag voor kunt leggen aan de IT-man? Die is al met jouw apparaat en de instellingen van Outlook bezig geweest en weet hopelijk hoe dit opgelost kan worden!


Dank voor je reactie en je meedenken! Ik ga nog eens hard nadenken over hoe nu verder.

 

groeten,

monique


Graag gedaan Monique, dit is natuurlijk super onhandig dus ik hoop dat dit snel weer in orde is!