Beantwoord
Ontvangst en leesbevestiging
Sinds drie dagen krijg ik ondanks dat ik in outlook lees en ontvangst bevestiging aanvink in een bericht deze niet meer binnen. ( heb het getest met mail naar mezelf.) is er iets gewijzigd in de KPN mail server? Ik gebruik een hetnet adres.
gr fred
gr fred
Beste antwoord door Erik van KPN
We gebruiken sinds een aantal dagen een nieuwe mail server voor de te verzenden mail. Dus we hebben dit wel even laten controleren en het blijkt dat de functie voor ontvangstbevestigingen op de nieuwe mailserver is komen te vervallen. Dit omdat een ontvangstbevestiging alleen werkt als alle mailservers op de route dit ondersteunen, en dat is vaak niet zo.
Een ontvangstbevestiging, als die wel werkt, geeft ook alleen maar aan dat een mail is aangekomen bij de ontvanger. Een leesbevestiging is net even iets anders. Dat is een optie van je mailprogramma en die geeft dan een melding terug naar de verzender dat een mail echt geopend is.
Bekijk origineelEen ontvangstbevestiging, als die wel werkt, geeft ook alleen maar aan dat een mail is aangekomen bij de ontvanger. Een leesbevestiging is net even iets anders. Dat is een optie van je mailprogramma en die geeft dan een melding terug naar de verzender dat een mail echt geopend is.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.