Skip to main content
Ontvangstbevestiging werkt niet (meer) bij verzenden email.

Gegevens:

-Outlook 2016 op pc.

-in bericht staat vinkje bij ontvangstbevestiging... werkt niet (meer)

-in bericht staat vinkje bij lees bevestiging.....werkt wel



Ik heb meerdere gebruiker accounts op pc met dezelfde Outlook mail.

In die accounts is jaren niets gewijzigd in email instelling.

Daar werkt ontvangstbevestiging ook niet meer?



Waar zit probleem?

Suggestie van KPN-er?
Hoi @fred9999

Deze vraag werd onlangs al gesteld in dit topic: Ontvangst en leesbevestiging



Daar staat het volgende antwoord van een KPN moderator:

We gebruiken sinds een aantal dagen een nieuwe mail server voor de te verzenden mail. …….

... het blijkt dat de functie voor ontvangstbevestigingen op de nieuwe mailserver is komen te vervallen.
HI @RBxx

Dank voor bericht. Duidelijk, maar jammer!

Het vreemde is in zulke gevallen dat men (te) vaak "links" om redeneert en niet "rechtsom".

Persoonlijk: de redenatie "raakt kant nog wal", blind achter de massa aan..........

Ik vind dit heel erg jammer daar ik een bedrijf ben en de facturering altijd via de mail gaat. Ik kreeg altijd een ontvangstbevestiging en die koppelde ik aan de factuur zo kon je altijd bewijzen dat ze de factuur ontvangen hebben!! ook als de factuur niet binnenkwam kraag ik een melding zodat ik het mailadres na kon kijken nu lukt dat dus niet meer. ik vind dit een tekortkoming in  het KPN mailprogramma


Ik vind dit heel erg jammer daar ik een bedrijf ben en de facturering altijd via de mail gaat. Ik kreeg altijd een ontvangstbevestiging en die koppelde ik aan de factuur zo kon je altijd bewijzen dat ze de factuur ontvangen hebben!! 

Dat is een misvatting. Je kon bewijzen dat je zelf de factuur verstuurd had. Niet dat die daadwerkelijk in de mailbox van de klant terecht gekomen is. Dat is ook de reden dat die functie is komen te vervallen: het had toch niet zoveel nut.


Je kan bij optie email invullen dat je een ontvangstbevestiging kan krijgen als hij is afgeleverd en je kan invullen dat de klant hem geopend heeft net als bij WA kun je dat ook zien zo was het bij de mail ook nu niet meer!!


Dat laatste is de leesbevestiging. Die werkt nog wel, maar is afhankelijk van de ontvanger. Die kan instellen in de e-mail cliënt of die bevestiging wel/niet wordt verstuurd. 


Heb van alles geprobeerd maar krijg ook geen leesbevestiging meer!

 


Die leesbevestiging hebben veel mensen waarschijnlijk zelf uitgezet, zoals ik hierboven al zei.


Die leesbevestiging hebben veel mensen waarschijnlijk zelf uitgezet, zoals ik hierboven al zei.

Vroeger werd in Outlook een pop-up getoond en moest je Ja of Nee klikken om verder te kunnen. 

Dat is tegenwoordig standaard niet meer zo volgens mij. Daar kan KPN niets aan doen, dat is iets wat Microsoft aangepast heeft.

Bij Thunderbird komt een geel balkje boven het bericht. Dat kun je gewoon negeren. Bij de app op de smartfoon heb ik nog nooit iets gezien.


Het is een instelling van de e-mailcliënt. Bij Outlook kies je voor “Altijd/Nooit/Elke keer vragen”.


Bij Thunderbird is dit vergelijkbaar instelbaar via het “Dialoogvenster Leesbevestigingen”

https://support.mozilla.org/nl/kb/instellingen-paneel-geavanceerd-in-thunderbird