Skip to main content

mijn huidig e-mail adres is onzinnig: zoiets als “aa12345@telfortglasvezel.nl". Deze wil ik wijzigen naar een zinnig mailadres en heb dit geprobeerd via KPN. Dus een mailadres aangemaakt met “naam@kpnmail.com" via mijnKPN. Maar vervolgens moet ik dit mailadres koppelen maar daar heb ik een wachtwoord voor nodig. Dit wachtwoord heb ik niet omdat het naar het nieuwe mailadres is gestuurd, welke ik wil activeren. Een geval van "”geen kip en geen ei”. Dus dit lukt niet..  Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Begrijp ik goed dat jij ook niet in kunt loggen op MijnKPN?


@E.M. Aarts

De bevestigingsmail wordt altijd naar het (contact-)emailadres gestuurd. Dat is waarschijnlijk ,..@telfortglasvezel. Heb je misschien dat emailadres/-account al verwijderd ? Zo ja, dan heb je de hulp van een moderator nodig.

Vermeld bij jouw profiel hier op het forum bij “Opmerkingen” de namen van beide emailadressen/-accounts. Als dat gebeurt is plaats dan hier een nieuwe reactie en wacht de reactie van de moderator af. De moderator weet hopelijk een oplossing.


Hallo @E.M. Aarts, welkom op het KPN forum! Je hebt eigenlijk twee mogelijkheden, afhankelijk van wat je wilt.

  1. Je kunt een alias aanmaken voor de mailbox die je nu in gebruik hebt. Aliassen zijn extra mailadressen voor dezelfde inbox. Dus als jij een mailadres aa12345@telfortglasvezel.nl (a) hebt, met alias naam@kpnmail.com (b), dan maakt het niet uit of ik je een mail stuur op (a) of op (b), het komt in dezelfde postbus binnen. Je kunt een alias aanmaken via KPN Webmail.
  2. De tweede mogelijkheid is om een apart e-mailadres aan te maken. Dit kan via MijnKPN. Je creëert hiermee een compleet nieuwe mailbox.

Het is dus maar net wat je wil en handig vindt.


het is gelukt. Dank voor de hulp!:hugging: