Skip to main content

Goedemorgen

 

Via mijn Iphone kan ik wel mail ophalen en versturen via de wifi. Op het moment dat ik buiten bereik ben van de Wifi kan ik wel mail ontvangen maar geen mail versturen. Ook het antwoorden van mail wil niet.

 

Ik heb alle instellingen al doorgelopen maar hij blijft het niet doen.

Hallo @Peter van der Haar 

 

Meestal wordt zo'n probleem veroorzaakt omdat authenticatie voor uitgaande mail niet ingesteld is.

Zie deze toestelhulp: https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/device/apple/iphone-13-pro-5g-met-ios-17-model-a2638/topic/e-mail/handmatig-instellen/choice/kpn-planet-hetnet-imap-geadviseerd

 

Hier het betreffende stukje:

  • Onder SERVER UITGAANDE POST:
  • Bij Hostnaam, voer smtp.kpnmail.nl in.
  • Bij Gebruikersnaam, voer je ‘hoofd’-emailadres (Dit is de gebruikersnaam van je e-mail account, gevolgd door het laatste deel van je email-adres, dus bijvoorbeeld ‘MijnAccountNaam@kpnmail.nl’) in.
  • Bij Wachtwoord, voer je wachtwoord in.

 

Heb je dat ook zo ingesteld staan op jouw iPhone?


Goedemiddag,

 

Dit staat allemaal goed. Het rare is dat ik ook geen mail kan beantwoorden via het normale 5g. Ook dit werk helaas alleen via de wifi. Zal mij er nog eens in verdiepen. De stappen van KPN heb ik allemaal doorlopen.

 

Vr gr

 

 


Een nieuwe mail verzenden of een mail beantwoorden is in principe hetzelfde, het gaat beide via dezelfde uitgaande mailserver.

Krijg je nog een (fout)melding te zien als je een mail verzend?

 

Welke KPN domein gaat het om, dat is het gedeelte achter de @.

Je zou nog kunnen proberen of instellen van poort 465 SSL i.p.v. 587 SSL het probleem verhelpt, bij sommige van de andere dan kpnmail.nl domeinen werkt 465 wel maar poort 587 niet.


Het werkt

 

Telefoon opnieuw opstarten doet wonderen.