Skip to main content

Het email-account met ….@planet.nl heb ik beschikbaar gemaakt op de recent gekochte smartphone (de DORO 8035). 

Mails ontvangen en versturen gaat OK.

Echter de map met verzonden berichten blijft leeg, en ook nieuw aangemaakte en succesvol verzonden berichten (op de smartphone) worden niet getoond in de map <Verzonden> . Hij blijft leeg.

 

In de instellingen op de smartphone vindt ik geen geschikte optie om iets aan te vinken of zo.  

Als ik het account …..@planet.nl op de vaste PC gebruik, is dit probleem er niet. Suggesties zijn welkom.

Dus als u een mail verstuur vanaf uw telefoon, dan ziet u even later die mail niet terug in de map "Verzonden" op diezelfde telefoon?


dat is juist.


U gebruikt de standaard Android mail app? Ik neem tenminste aan dat er Android op  staat?


Hoi @Huuug . Welkom op het forum.

Dat is merkwaardig. Je maakt op de pc gebruik van de webmail? Heb je daar misschien filters ingesteld? 


op de PC staat al jaren een outlook actief , dat is vermoedelijk geen webmail, althans hoef niet op een internetadres in te loggen om mail te zien. Er zijn niet bewust filters actief. 

Als extra info, mail verzonden vanaf smartphone zie ik niet als verzonden op de PC.


Ik denk dat er niet overal met IMAP gewerkt wordt, @Huuug . 

Als jij op de pc in outlook bij de accountgegevens kijkt. Hoe is die ingesteld? Met het POP protocol of met IMAP?

Tevens ben ik benieuwd hoe je dat op de telefoon hebt gedaan? 


bedankt voor nu, ik ga die instellingen na en zal laten weten. (kan even langer dan een dag duren) 


Neem je tijd, @Huuug . 


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Zo niet, laat het weten.


op telefoon is imap, op pc weet ik niet, moet ik nagaan.

is het aan te raden om beiden op imap te zetten?.


Imap is ideaal als je je mail op meerdere apparaten bekijkt aangezien de mails dan 'gewoon’ op de server blijven staan.

Mijn collega Joran legt het hier verder uit: https://forum.kpn.com/e-mail-10/pop3-naar-imap-338259