Skip to main content

Ik heb alles van oude tablet naar nieuwe overgezet. Nu is mijn hoofdemailadres mijn gmail account geworden maar ik wil graag mijn oude kpnmail adres gebruiken. Het lukt me niet.

Gmail geeft aan dat ik twee adressen heb maar het verandert niet. Iedere poging moet je weer bewijzen dat jij het bent die inlogt. Graag uw hulp. Bij voorbaat dank.

Waar is uw hoofdemail adres een Gmail account geworden? In een app? Op een site?


Ik heb geen idee. 


Wanneer krijgt u een melding dat u moet bewijzen dat u ingelogd bent?


Iedere keer als ik mijn gmail account wil om iets aan te passen.


@Apeldoorn123

Dat moet je bij browser instellen waarmee je GMail benadert.

 

KPn email adres gebruiken: Heel simpel. Dan moet je in het emailprogramma op jouw tablet dat @kpnmail adres gebruiken/invullen en niet het GMail adres. Dan moet je ook dat @kpnmail adres als standaard emailadres gebruiken.

Of je kunt - als je KPN webmail gebruikt (denk: browser) - de webmail instellen dat het ook email van GMail ophaalt.


1. Het account waar je de (verplicht door Google opgelegde) verificatie verzoeken krijgt is je Google gebruikers account en niet je Gmail account. Je uitgebreide Gmail settings zitten in de web-versie op je PC verstopt, niet in de Gmail app op je telefoon of tablet.

2. Je KPN email account doe je onder Gmail, instellingen, account toevoegen, overig (IMAP). De settings hiervoor kan je bij KPN vinden. Ze hebben zelfs een toestelhulp hiervoor.


Dank voor de reacties. Ik heb al jaren een email adres van kpn. Gmail gebruik ik nauwelijks. Als ik bij gmail kijk hebik twee adressen. Gmail nu als standaard en kpn als tweede. Ik wil kpn als 1e. Acoount proberen toe te voegen? Antwoord dit kpn mail adres bestaat al.


@Apeldoorn123

Dan moet je gewoon in het emailprogramma dat KPN emailadres als standaard instellen/kiezen. Is er daar geen optie bijv. “Standaard (emailadres)” ? Vanaf dat moment als je bijv. een email stuurt dan gebruikt jouw emailprogramma automatisch dat KPN adres om email te versturen.


Dank voor alle reacties. Ik ben al een wat ouder persoon en snap niet alles wat jullie mij meedeelden. Het probleem is door een medewerker van Samsung telefonisch opgelost. Hij heeft alles gereset. 


Dank voor de reacties. Ik heb al jaren een email adres van kpn. Gmail gebruik ik nauwelijks. Als ik bij gmail kijk hebik twee adressen. Gmail nu als standaard en kpn als tweede. Ik wil kpn als 1e. 

Dat kan niet denk ik. Gmail is de email app van Google. Het eerste emailadres is daar ook altijd een Gmail adres. Je kunt extra accounts toevoegen. Zoals bijvoorbeeld een KPN emailadres. Maar dat blijven altijd "extra accounts" en nooit het hoofd account.

Zo denk ik dat het zit. En lijkt me ook logisch. Het is allemaal van Google, en Google denkt vooral aan zichzelf uiteraard. 

Gebruik anders gewoon een andere email app. Ik gebruik de standaard mail app van Samsung. Gmail gebruik ik ook bijna nooit.