Skip to main content

Hallo, ik heb een probleem….op mijn KPN webmail zijn emails tussen 2020 en heden opeens weg (niet zelf verwijderd).

Op mijn telefoon (ingesteld met pop) staan ze nog wel. Kan ik ze terug naar de webmail krijgen op een manier en dan de telefoonemail opnieuw instellen met imap??? Ik zie dat meer mensen problemen hebben met pop namelijk.

Alvast bedankt!

Je zou een extra 2e mailaccount kunnen aanmaken op imap ( dus met behoud van je pop account).

dan de mails uit het pop account kopiëren naar mappen van de IMAP, als het allemaal goed gaat dan staat alles weer op de kpnmail server.

op iphone kan ik je nog evt helpen hoe je moet kopieren  

 


Dat is eigenlijk het nadeel van POP, je downloadt de mails vanaf de mailserver van KPN, en vervolgens worden ze standaard daar weer verwijderd. En uit ervaring met smartphones weet ik dat het met Android lastig kan zijn om ze te kopiëren.


Zowel op mijn Windows laptop als mijn Android telefoon gebruik ik de mail via webmail.kpnmail.nl. Ook om dit soort problemen te vermijden. Al sinds de introductie van ADSL medio 2004 ben ik gestopt met het gebruik van mailprogramma's en gebruik alleen nog webmail based.


Zowel op mijn Windows laptop als mijn Android telefoon gebruik ik de mail via webmail.kpnmail.nl. Ook om dit soort problemen te vermijden. Al sinds de introductie van ADSL medio 2004 ben ik gestopt met het gebruik van mailprogramma's en gebruik alleen nog webmail based.

Ook dat werkt prima, echter moet je wel steeds zelf naar de mailbox surfen. Ik geloof niet dat er notificaties bestaan die je krijgt als er nieuwe mails zijn.

Maar als je consequent IMAP gebruikt, dan kan je nooit mails kwijtraken. Als iemand overstapt van POP naar IMAP, dan is mijn advies om eerst het wachtwoord van de mailbox aan te passen. Zo voorkom je dat andere apparaten nog via een POP-account je mailbox weer onbedoeld gaat legen. Eigenlijk is de webmail hetzelfde als wat je met een apart programma doet via IMAP. De webmail maakt ook een IMAP-verbinding aan.

Ik heb lang een POP-account gebruikt, maar gezien ik meerdere apparaten heb ben ik naar IMAP overgestapt, en dat alles heb ik met beleid gedaan zodat ik geen enkele binnengekomen mail uit mijn leven mis.


Ik geloof niet dat er notificaties bestaan die je krijgt als er nieuwe mails zijn.

Die zou ik ook absoluut niet willen @AriënC .

Krijg al pingels van sommige nieuws apps; de meeste pingels staan uit. Ik check wanneer ik dat zelf bepaal. Laat m'n leven niet bepalen door al die pingels. Dat doen al genoeg mensen en daar wordt je knap onrustig van.

Elke paar uur ff je mail checken is voor privé persoon meer dan voldoende. Meteen antwoord hoeft men al jaren niet meer te verwachten. Dat kan wel 1 of 2 dagen duren. Want ja, je wilt toch overwogen antwoorden en niet meteen en dus te weinig doordacht.


Hallo @Draattt, kun je met de adviezen van jouw mede forumleden uit de voeten?