Skip to main content

Ik heb een vergelijkbaar probleem: na het starten van Outlook 2019 haalt het programma netjes alle mail op (ik gebruik de aanbevolen IMAP-instellingen), echter na enige tijd, variĆ«rend van een half uur tot enkele uren, synchroniseert Outlook niet meer met de e-mail-server van KPN. Verzenden lijkt nog wel te lukken, maar het ophalen van mail lukt niet. Ik heb ook een Gmail-account en een POP3-account en die werkenĀ gewoon goed. Als ik Outlook vervolgens afsluit en daarnaĀ weer start, wordt de mail weer netjes opgehaald. Geen ramp dus, maar wel vermoeiend omdat ik het steeds in de gaten moet houden.Ā  Wie weet een oplossing ???

Ā 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Dit klinkt als een time-out probleem @Kees V. Ik heb hier een topic gevonden van iemand met een soortgelijk probleem. Zou je de oplossing uit dat topic eens kunnen proberen? Ook is hier een topic over het aanpassen van de tijd waarna time-outs plaatsvinden. Zou je kunnen laten weten of het hiermee is opgelost?


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!


Het antwoord van HanWa inĀ 

was niet de oplossing. Bij mij stonden alle vinkjes waar hij naar verwijst al uit.
Ik heb toen besloten het vinkje bij ā€œInboxā€ juist aan te zetten en het lijkt nu wel beter te gaan.
Ik hou het in de gaten en zal over een paar dagen laten weten of het probleem nu echt opgelost is.


Inmiddels werkt het al een paar dagen goed. De oplossing (als dat het is, ik ben nog voorzichtig) lijkt op wat HanWa schreef in:Ā 

maar waar hij zegt dat alle vinkjes uit moeten staan, moet bij mij juist een vinkje staan bij ā€œPostvak INā€. Dus: alle vinkjes uit, behalve bij ā€œPostvak INā€.
Sinds het alsvolgtĀ ingesteld is werkt het goed.
(onder: Bestand/Opties/Email/Geavanceerd):

Ā