Skip to main content

Ik werd gisteren zeer onaangenaam verrast door de boodschap van Xs4all (lees Kpn) dat meerdere functies in het e-mailprogramma komen te vervallen.

Dit ondanks de meerdere toezeggingen dat er voor Xs4all klanten weinig zal veranderen.

Op zeer korte termijn, per 1 oktober, gaan deze wijzigingen in.

Als ex-demon klant werd mijn demon-mail destijds, na overname door Xs4all, ondergebracht in de systemen van xs4all.

Hiermee had ik de beschikking over een “catch-all” mailbox:

alles voor de ……….@gebruikersnaam.demon.nl werd gewoon doorgestuurd/ontvangen

Dit systeem word nu dus per 1 oktober onmogelijk, ik moet (van kpn) aliassen aanmaken in xs4all.

Dit kan maar maar zeer beperkt (60 aliassen max)

Echter na zo’n bijna 20 jaar xs4all heb ik nu honderden! mailcontacten in mijn catch-all “verzameld”.

Als voorbeeld: “eenochtendkrant@gebruiker.demon.nl“ of “mijngemeente@gebruikersnaam.demon.nl” etc. etc.

Na meerder keren contact met helpdesk van Xs4all blijkt dus dat ik al mijn e-mailcontacten moet gaan aanschrijven om een e-mailwijziging door te geven.

Een haast onmogelijke/erg lastige klus.

Ik vraag mij af of hier wel goed is over nagedacht..

Ben erg teleurgesteld in Kpn

Weet iemand een betere oplossing voor dit probleem?

 

Dit kan maar maar zeer beperkt (60 aliassen max)

Gebruik je zoooo veel adressen dan? Als je 60 al "beperkt” noemt…:open_mouth:

Dan kan ik me het karwei en je teleurstelling wel voorstellen.


Ik had mijn zakelijke mail (eigen domein) bij XS4ALL ondergebracht maar die heb ik een paar maanden terug moeten verhuizen na de aankondiging dat XS4ALL zou gaan stoppen met die dienstverlening. Ik heb deze nu ondergebracht bij mijndomein.nl. Veel goedkoper en ... catch all.


yep, ook hosting is verdwenen.

Hoeveel tijd kreeg u om e.e.a. aan te passen?

Mail bij eigen provider is/was inbegrepen in de abonnementsprijs..

Dus ik mag mezelf dus op kosten jagen met ander domein én dezelfde moeite /inspanning om alles en iedereen aan te schrijven

hmmm?


yep, ook hosting is verdwenen.

Hoeveel tijd kreeg u om e.e.a. aan te passen?

Half april kreeg ik de onderstaande mail van XS4ALL.

En dan moet je mijns inziens dus niet zitten wachten maar gewoon actie ondernemen.

Binnen twee weken was ik volledig over.

 

Ik betaal bij mijndomein.nl €2,11 per maand voor een onbeperkt aantal e-mailadressen en voor een .nl domein betaal je €9,95 per jaar.

 


Dank wjb

Tja, als niet ict’er laat ik mij graag voorlichten..

Actie vanuit mijn kant is, gezien de boodschap pas gisteren bekend was,  dacht ik erg snel ;-)

Hopenlijk krijg ik wat meer optie's hier te lezen.

 

 


@exxs4all :

Zit je nu bij xs4all of bij de KPN ? Dit zijn 2 verschillende email administraties die niets met elkaar te maken hebben. Als je overstapt van xs4all naar de KPN raak je al jouw xs4all emailadressen kwijt.

Waarom heb je meer dan 60 aliasen nodig ? Is dit bedoeld om de hoeveelheid spam te verminderen ? Zo ja, dan is - naar mijn mening - het medicijn erger dan de kwaal.

Teleurgesteld in de KPN / Xs4all ? “Slecht over nagedacht” ? Ik denk juist dat het EXTREEM uitzonderlijk is dat iemand 60 (of meer) aliasen heeft. 

Je kunt bij de KPN (ook bij xs4all ???) 5 GRATIS mailboxen met elk 10 aliasen krijgen. Je kunt wel meer mailboxen krijgen maar dan moet je voor elke mailbox extra betalen. Als je meer emailboxen (bij Xs4all ??) neemt denk ik dat je tegen dezelfde problemen aanloopt. Maar dit kan je meer tijd geven om al jouw contacten op de hoogte te brengen van de wijzigingen.

Misschien heb je iets aan het volgende :

Exporteer de contactadressen (vanuit de webmail) en importeer deze in jouw emailprogramma. Vanuit jouw emailprogramma kun je dan bijv. één email naar bijv. 20, 30 of meer contacten tegelijkertijd sturen met het bericht van de wijziging van het emailadres.


Er zijn mensen die voor elk bedrijf waarmee ze contact hebben een apart e-mailadres gebruiken.

Bij veel mail-providers kan je dat doen door jouw mailadres uit te breiden met een +teken gevolgd door bijvoorbeeld de bedrijfsnaam.

 Onderstaand een voorbeeld.

Bij KPN is het bovenstaande nog niet mogelijk maar ik heb begrepen dat KPN overweegt deze functionaliteit te implementeren.


Hallo @exxs4all, welkom! Ik hoop van harte dat je geholpen bent met bovenstaande informatie en tips! Mochten we nog iets voor je kunnen betekenen, weet je ons te vinden.


@exxs4all :

Nog even dit:

Misschien kan een email service provider jou helpen (uiteraard tegen betaling). Die hebben software waarmee in één keer aan meerdere emailadressen dezelfde email gestuurd kan worden. Dan geef je aan hen een stapel emailadressen en zij doen de rest.