Is deze oplichting al bij jullie bekend ?
Jazeker
Lees er meer over op de KPN website: Herken valse e-mail
Daar staat deze valse mail als eerste op de lijst van voorbeelden van actuele phishing meldingen.
Er zijn ook al meerdere meldingen met exact deze tekst vandaag op het forum.
Ook ik heb zo'n zelfde mail ontvangen.
Het debiteurennummer (621096800) komt niet overeen met mijn klantnummer (******).
Het in het e-mail genoemde mailladres KPN (tsj76793@scarlet.be) komt mij vreemd over. Wat mij ook bevreemd is dat de in deze brief genoemde beankrekening begint met “DE97” Dit is toch Duitsland?
Het openstaande bedrag ad € 74,56 komt niet overeen met het faktuurbedrag van de 2e helft 2019 nl.
€ 80,48. Alle fakturen van KPN 2019 zijn (automatisch) van mijn bankrekening afgeschreven.
Uw kantoor is m.i. gevestigd in Den Haag ,terwijl in de brief een correspondentieadres in Rotterdam wordt genoemd.
Alles bij elkaar voor mij aanleiding om met actie mijnerzijds te wachten op uw antwoord.
Met vriendeliijke goet,
Hendrik-Ido-Ambacht
Klantennummer: ######
Admin gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Hallo
Jouw actie is dus duidelijk, bericht weggooien en zeker niet reageren op deze mail.
Tot slot, het hoofdkantoor van KPN is sinds 2018 geopend in Rotterdam, dus dat is het enige juiste in deze valse e-mail
Tip: verwijder je privé gegevens nog even via de drie groene puntjes rechtsonder en dan "bewerk"
Hoi
Haal even al je persoonlijke gegevens weg, zo maak je het wel heel gemakkelijk om mensen met slechte bedoelingen jou gegevens te laten misbruiken.
Zoals
Hey
Bedankt voor het delen!
Deze is bij ons bekend, we delen de actuele berichten op onze site: kpn.com/valsemail
Hallo
Jouw actie is dus duidelijk, bericht weggooien en zeker niet reageren op deze mail.
Tot slot, het hoofdkantoor van KPN is sinds 2018 geopend in Rotterdam, dus dat is het enige dat juist is in deze valse e-mail
Tip: verwijder je privé gegevens nog even via de drie groene puntjes rechtsonder en dan "bewerk"
en Bob Mols is al heel lang geen directeur klantenservice, dat is Jorg Kramer ;)
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.