Skip to main content

 

Is deze oplichting al bij jullie bekend ? 


Jazeker @Mulder20 , heel scherp van je, KPN is ook al op de hoogte.

Lees er meer over op de KPN website: Herken valse e-mail

Daar staat deze valse mail als eerste op de lijst van voorbeelden van actuele phishing meldingen.

Er zijn ook al meerdere meldingen met exact deze tekst vandaag op het forum.


Ook ik heb zo'n zelfde mail ontvangen.

Het debiteurennummer (621096800) komt niet overeen met mijn klantnummer (******).

Het in het e-mail genoemde mailladres KPN (tsj76793@scarlet.be) komt mij vreemd over. Wat mij ook bevreemd is dat de in deze brief genoemde beankrekening begint met “DE97” Dit is toch Duitsland?

Het openstaande bedrag ad € 74,56 komt niet overeen met het faktuurbedrag van de 2e helft 2019 nl.

€ 80,48. Alle fakturen van  KPN 2019 zijn (automatisch) van mijn bankrekening afgeschreven.

Uw kantoor is m.i. gevestigd in Den  Haag ,terwijl in de brief een correspondentieadres in Rotterdam wordt genoemd.

Alles bij elkaar voor mij aanleiding om met actie mijnerzijds te wachten op uw antwoord.

Met vriendeliijke goet,

********

Hendrik-Ido-Ambacht

Klantennummer: ######

Admin gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

 


Hallo @hbuitebhuis zoals hierboven al aangegeven is dit oplichting via een phishing mail.

Jouw actie is dus duidelijk, bericht weggooien en zeker niet reageren op deze mail.

Tot slot, het hoofdkantoor van KPN is sinds 2018 geopend in Rotterdam, dus dat is het enige juiste in deze valse e-mail :thinking:

Tip: verwijder je privé gegevens nog even via de drie groene puntjes rechtsonder en dan "bewerk"


Hoi @hbuitebhuis 

Haal even al je persoonlijke gegevens weg, zo maak je het wel heel gemakkelijk om mensen met slechte bedoelingen jou gegevens te laten misbruiken.

Zoals @RBxx ook al aangegeven heeft.


Hey @Mulder20   goed dat je het aankaart. Onze klanten krijgen helaas wel eens te maken met een valse mail, zogenaamde phishing e-mails. Deze e-mails lijken afkomstig van KPN en proberen je persoonlijke gegevens te stelen, geld over te laten maken of je computer te infecteren met een virus. KPN is niet de afzender van deze e-mails! Verwijder het bericht direct. Wij doen er alles aan om phishing te voorkomen. Zo sporen we phishingmails en nepsites op. Vaak nog voordat internetcriminelen hun slag slaan, halen we nepsites uit de lucht. Helaas kunnen we niet alles voor zijn. De mail goed controleren voordat je actie onderneemt is een must. Wees dus altijd alert. 

Bedankt voor het delen! 

Deze is bij ons bekend, we delen de actuele berichten op onze site: kpn.com/valsemail

@hbuitebhuis ik heb je persoonlijke gegevens verwijderd, we willen natuurlijk niet dat de internetcriminelen hier kwade dingen mee gaan doen ;) 


Hallo @hbuitebhuis zoals hierboven al aangegeven is dit oplichting via een phishing mail.

Jouw actie is dus duidelijk, bericht weggooien en zeker niet reageren op deze mail.

Tot slot, het hoofdkantoor van KPN is sinds 2018 geopend in Rotterdam, dus dat is het enige dat juist is in deze valse e-mail :thinking:

Tip: verwijder je privé gegevens nog even via de drie groene puntjes rechtsonder en dan "bewerk"

en Bob Mols is al heel lang geen directeur klantenservice, dat is Jorg Kramer ;)


Reageer