Skip to main content

opnieuw mijn kpnmail koppelen in outlook maar kpn geeft advies gebruik webmail en verbreekt verbinding

@ronald van e Misschien heeft u meer aan dit advies Hoe stel ik e-mail in op laptop of PC | KPN


Dit heb ik op diverse manieren geprobeerd en vergeleken met mijn zaken laptop. Daar zelfde instelling zelfde Outlook en daar werkt het. KPN zegt je moet webmail gebruiken en verbreekt de verbinding.

Ik ben radeloos

 


@ronald van e Kan je een screenshot maken van de serverinstellingen in het mail account?

(wel even evt e-mailadressen onleesbaar maken)


ik kom niet bij de instellingen krijg na het invoeren van mijn email na een tijdje:

Er is iets misgegaan

 

Aanmelden bij binnenkomende serve (imap)- server is mislukt

controleer het e-mailadres en wachtwoord en probeer het opnieuw.

 

 

Dit heb ik de hele avond gehad. 


@ronald van e Gebruik je Outlook op de PC of op een mobiel apparaat (Apple of Android)?


Gebruikt u Outlook op de pc of laptop? Kunt u dit venster vinden?

 


Gebruikt u Outlook op de pc of laptop? Kunt u dit venster vinden?

 

Je e-mail adres is zichtbaar @Nick83.

@ronald van e Het beste kun je op hier Serverinstellingen selecteren en dan even een screenshot maken van zowel imap als smtp instellingen.


Overigens… Ik heb in Outlook2019 een nieuw mailaccount aangemaakt naar een kpnmail adres. Het enige wat je hoeft in te geven is het mail adres en je wachtwoord zoals beschreven op https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc/e-mail-op-outlook-2019-2016.htm. Alle instelling worden correct geconfigureerd (IMAP: SSL/TLS poort 993, SMTP:STARTTLS poort 587). Meer hoef je niet te doen.

Mail versturen en ontvangen gaat goed.


Minneh:  Dat is juist het probleem hij geeft daar de melding. Ik heb het probleem op 1 pc (outlook 19) op mijn werk pc en op mijn telefoon werkt het nog steeds goed. 

 

Nick83 ik ben nu niet thuis dus kan het niet bekijken maar ben zo stom geweest om het account daar te verwijderen uit outlook omdat het begon met vastlopen van verzenden van mail.

 

 

 


Als ik probeer een mailaccount aan te maken met een niet-bestaand mail adres, moet ik een wachtwoord ingeven, klik op Verbinding maken en vervolgens krijg ik:

Ook bij een correct e-mail adres en een foutief wachtwoord krijg ik dit scherm.

Alleen bij een correct e-mail adres en correct wachtwoord krijg ik de melding dat het account is toegevoegd.

Het lijkt er dus op dat je e-mail adres en/of wachtwoord niet klopt.

Kan je met je gegevens wel inloggen bij webmail?


MinneH:  ja het lukt bij webmail wel. Ik heb in het begin wel een oud wachtwoord gebruikt

 


Er gaan momenteel verschillende vergelijkbare berichten rond. 
Ik lees dat de antivirus in enkele gevallen de boosdoender is. Welke AV heb jij, en heb je hem al even uitgezet?


Je e-mail adres is zichtbaar @Nick83.

Dat geeft niet, want dat adres gebruik ik toch nergens voor. Het speciaal aangemaakt om wat te testen.


Hoi @ronald van e en welkom op het forum! Ik zie dat je al wat hulp hebt gehad, super! 💚 Dank @Nick83 @MinneH en @EAZ1964! Als je weer thuis bent, zou je dan de tip van Nick willen proberen? 

Gebruikt u Outlook op de pc of laptop? Kunt u dit venster vinden?

 

Er gaan momenteel verschillende vergelijkbare berichten rond. 
Ik lees dat de antivirus in enkele gevallen de boosdoender is. Welke AV heb jij, en heb je hem al even uitgezet?

Ook dit is een goede. Ik ben benieuwd naar je bevindingen! 


  • EAZ1964 Slimmerik heeft het goede oplossing bij het opnieuw instellen zat AVG in de weg die 10 minuten uitgezet voor mail en toen kon wel ingesteld worden.


Fijn! Super dat het gelukt is. Extra tip, mocht je problemen krijgen met het verzenden van mails dat bij sommige klanten met AVG lijkt te spelen: 

Nog een aanvulling, (inmiddels zelf ontdekt). Om ongestoord te mailen kun je in AVG Internet Security het volgende doen:

Ga naar menu, instellingen, basisbescherming, e-mail schild en uitgaande e-mail (SMTP) scannen uitzetten.  

Uitgaande mail werkt niet in Outlook topic

 


Sanne_m  dit is inderdaad nog beter dan elke keer in de AVG de mailoptie uit te zetten in het hoofdmenu nu kan ik ook de computer gewoon uit en aan zetten en kan blijven mailen.

 

Wist niet dat AVG zo slecht is komt dat omdat ik de gratis variant heb naast Windows devender.


@ronald van e Het is naar mijn weten niet zozeer een kwestie van dat ze slecht zijn, maar het lijkt erop dat ze een update hebben gehad die voor wat problemen zorgt in de e-mail omgeving. Hopelijk hebben ze dat snel opgelost en anders is de instelling die ik noemde een goede optie. 🙂