Skip to main content

Beste mensen, waar kan ik zien hoeveel opslagcapaciteit ik heb op de kpn mailserver? Ik wil vanuit popserver ca 19.000 mails ‘overzetten’ (aantal met bijlagen); hoeveel capaciteit heb ik daar ongeveer voor nodig? Dank voor jullie hulp! Hartelijke groet M

Hallo @MoniqueMass 

Bij KPN heb je 15GB per mailbox beschikbaar. Hoeveel daarvan nog vrij is kan je zien in de Webmail.

Onder de mappenlijst staat het E-mailquota.

Hoeveel ruimte 19000 mails innemen? Geen flauw idee, hoe veel en hoe groot zijn de bijlages?

 


Hi Ruud Dank voor je snelle en duidelijke reactie! Excuses voor naïeve vraag over omvang 19.000 mails (...). Vraag komt voort uit feit dat ik tijdelijk alle mails van pop naar imap /server wil omzetten om vervolgens naar andere email client over te zetten (W livemal》ThBird. Kan ik als t nodig is tijdelijk opslagcapaciteit aanvragen? Hartelijke groet Monique 


Nee @MoniqueMass 

De beschikbare ruimte op de KPN server per mailbox ligt vast. Je hebt bij KPN de beschikking over max. 5 mailboxen. Veel (de meeste?) mailclienten kunnen aangeven hoeveel data gebruikt wordt.

Ook is het vaak mogelijk om de inhoud te exporteren uit de ene client en te importeren in de andere client. Ik heb alleen ervaring met Outlook, daar gaat dat via een PST file.


Thanks! Ik wil van Wlivemail naar Tbird en heb afgelopen dagen geworsteld met Mailstore. Na archiveren (importeren) bleek echter dat: niet alle mappen waren gearchiveerd én dat in mappen niet alle mails waren gearchiveerd. Onbetrouwbaar en vervelend. Daarom zoek ik naar andere manier. Een advies was om van live mail lokaal alle mappen over te zetten op kon server/imap en van daaruit naar ThBird. Hoe zou jij t doen? Dank!


@MoniqueMass :

Als ik het goed begrijp dan gebruik je nu Windows Live Mail (WLM) (met POP protocol ?) en moeten de berichten worden overgezet naar Thunderbird (ook POP ??) ? Als wilt overstappen van POP naar IMAP of terug dan krijg je gegarandeerd GROTE problemen (lees: verlies van emails).

Er zit inderdaad een “export” functie in WLM. De emails worden dan in het *.EML bestandsformaat ge-exporteerd. Je moet waarschijnlijk een nieuwe zogenaamde “plugin” hebben voor Thunderbird om die emails (in *.EML formaat) te kunnen importeren. (vraag het GOOGLE).

WLM slaat alle email berichten apart op. Elke email wordt als een apart *.EML bestandje opgeslagen.

Het is inderdaad verstandig om over te stappen naar een ander emailprogramma want WLM is "niet altijd even stabiel” (mijn persoonlijke ervaring) en wordt sinds een aantal jaren niet meer ge-update door Microsoft voor nieuwere (& veiliger) versies van Windows (8 & 10).

Laat even horen of de overgang gelukt is en wat je precies gedaan hebt. Hiermee kun je ook andere gebruikers helpen die met een gelijke situatie te maken hebben.


Reageer