Skip to main content
Antwoord

Origineel e-mailadres wijzigen. Hoe doe ik dat?

• September 10, 2025
  • 5 reacties
  • 60 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Jaren geleden heb ik mijn KPN-abonnement aangevraagd via BelSimpel. Ik gebruikte daarvoor een ander e-mailadres dan wat ik nu aan mijn KPN-account heb gekoppeld.
Na recente wijzigingen in mijn producten, krijg ik echter ineens een bevestiging op dat e-mailadres wat ik bij BelSimpel heb gebruikt.
In MijnKPN (zowel website als app) kan ik alleen mijn ‘nieuwe’ e-mailadres terugvinden. (Ik heb gekeken bij contactgegevens, privacy-instellingen, accountgegevens en bij al mijn abonnementen/producten)

Hoe verander ik mijn oude adres? Op welke plaatsen kan ik nog kijken?

Beste antwoord door HeidiV

Hi ​@Wouter-KNET 

Je kan dat e-mailadres helaas zelf niet wijzigen, neem hiervoor contact op met de telefonische klantenservice via een belafspraak (rechts bijna onderaan die pagina).
De KPN klantenservice belt jou dan op een moment dat het je uitkomt.

Als je meer producten hebt vraag dan of ze het voor elk product controleren en indien nodig wijzigen anders heb je straks misschien hetzelfde probleem bij een ander product.

5 reacties

HeidiV
Topper
  • Antwoord
  • September 10, 2025

Hi ​@Wouter-KNET 

Je kan dat e-mailadres helaas zelf niet wijzigen, neem hiervoor contact op met de telefonische klantenservice via een belafspraak (rechts bijna onderaan die pagina).
De KPN klantenservice belt jou dan op een moment dat het je uitkomt.

Als je meer producten hebt vraag dan of ze het voor elk product controleren en indien nodig wijzigen anders heb je straks misschien hetzelfde probleem bij een ander product.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 11, 2025

Hoi ​@HeidiV, bedankt voor je suggestie.

Ik heb zojuist iemand van de klantenservice gesproken en ze gaf aan dat ze het kan wijzigingen, alleen pas na het weekend wegens schijnbaar openstaande wijzigingen.
Na mijn vraag waar dit oude e-mailadres vandaag komt, werd er helaas in eerste instantie alleen maar omheen gedraaid en kreeg een wat geïrriteerde reactie “of [ik] nou wil dat het e-mailadres gewijzigd wordt”. Ik probeerde te achterhalen waarom ik na jaren ineens op een oud e-mailadres benaderd wordt, terwijl ik zelf nergens kan zien dat dat e-mailadres nog in gebruik is. Overal waar ik het kon vinden, heb ik destijds mijn e-mailadres gewijzigd naar mijn huidige. Dan moet ik er toch vanuit kunnen gaan dat het oude niet meer gebruikt wordt?

Dat laatste is blijkbaar niet het geval.

Kan iemand uitleggen hoe dit werkt? Waarom krijg ik ineens weer berichten op mijn oude e-mailadres, terwijl ik tussendoor al jarenlang berichten ontvang op mijn nieuwe/huidige e-mailadres?
Waar wordt dit dan bewaard en waarom kan ik dit niet zelf wijzigen?

• September 11, 2025

KPN heeft ergens diep in hun server netwerk volgens mij nog heel oude systemen draaien die hun eigen administratie hebben. Zoals bijvoorbeeldhet emailadres. Bij bepaalde wijzigen aan je abonnement krijg je hier opeens mee te maken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • October 4, 2025

Pfff, het wordt de klant niet makkelijker gemaakt. Nu zijn de e-mailadressen bij mijn diverse producten veranderd naar het Belsimpel-adres, hoewel die juist al goed stonden. Alleen het e-mailadres van mijn KPN ID is nu nog correct.
Is er hier iemand die daar wijzigingen kan aanbrengen en mij kan helpen overal het correcte e-mailadres door te voeren?

HeidiV
Topper
  • October 4, 2025

KPN medewerkers op het forum kunnen/mogen dat niet wijzigen.

Gewoon nog een keer een belafspraak maken en vragen of ze het naar het juiste e-mailadres willen wijzigen voor al je producten, het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze het nu nog een keer fout doen.