Skip to main content

Hey Allen,

Ik probeer voor mijn vader zijn oude account te herstellen. Het E-mail adres weet hij nog, maar het wachtwoord niet meer. Omdat dit een erg oud account is, is deze nooit omgezet naar een ‘KPN ID’.
Nu weten we niet hoe we dit account eventueel kunnen terug krijgen, want ik kan dus ook geen ‘KPN ID’ voor hem aanmaken omdat je het wachtwoord daarvoor nodig hebt. Is er iets wat we kunnen doen? Het zou zonde zijn als dit het is. De domeinextensie was planet.nl, waar je nu dus met gebruik van KPN’s webmail in moet komen.

Hopelijk kan iemand ons helpen.
 

Hoi @Nuri van Schie . Een e-mail account ‘hangt’ doorgaans onder een abonnement.  En zo'n abonnement heeft een klantnummer.

 

Is die wel bij jullie bekend?


Hey @Erwin_ , we zitten momenteel nog steeds bij KPN, maar onder een andere naam/mail. (vanwege wisselingen van providers door de jaren heen) Dit account gaat makkelijk 10 jaar terug de tijd in, dus ik gok dat ik hier geen abonnement met klantnummer meer van ga vinden. Wat zou je hiermee kunnen al zou je dit nog wel hebben?


@Nuri van Schie 

Wordt er nog steeds betaald voor dit account/abonnement ? Dan is er ook nog een klantnummer.

Of was dit een "gratis” abonnement waar je alleen betaalde voor het aantal gebruikte telefoontikken ? Als dit het geval is dan is het waarschijnlijk dat het account niet meer bestaat. Wat je wel kunt doen is proberen om dat emailadres aan een (jouw ???) bestaand account te hangen als  een email-alias. Dan is het wachtwoord gelijk aan het wachtwoord van het bestaande account.


@Nuri van Schie 

Je kunt wel een KPN ID aanmaken omdat het wachtwoord daarvoor niet identiek hoeft te zijn aan het wachtwoord van jouw account. Het is zelfs STERK aan te raden om voor het KPN ID wachtwoord een ander wachtwoord te kiezen. Maar dan loop je tegen het volgende probleem aan. De bevestigings-email wordt dan naar het emailadres gestuurd waarvoor jij geen wachtwoord hebt.


Als je je profiel aanvult met de gegevens van je vader (inclusief zijn IBAN ivm verificatie)  en mij daarna een seintje geeft ga ik maandag voor je kijken. Zet ook even het e-mail adres in het profiel waar het over gaat. 

 


Hey @Erwin_ zojuist heb ik de gegevens toegevoegd aan mijn profiel. Bedankt voor de moeite. Wordt gewaardeerd! 😀


@Nuri van Schie .  De context ken ik (nog) niet maar ik kan je al wel vertellen dat het e-mail adres dat jij noemt NIET meer bestaat.  Ik hoop niet dat daar nog belangrijke informatie in stond die nog niet gelezen is want dat is in ieder geval voorgoed verloren.

Wat we nu kunnen doen is dat e-mail adres opnieuw proberen aan te maken als jij of je vader daar iets voor voelt. 


@Nuri van Schie 

Dan is het heel simpel. Dan kan je voor jouw vader een nieuw account aanmaken (kan alleen nog maar met …….@kpnmail.nl) aan bijv. jouw bestaande KPN abonnement en daar dat oude planet.nl emailadres aanhangen (als een alias). Op die manier kan jouw vader dat oude emailadres weer gebruiken (op voorwaarde dat dit niet door iemand anders in gebruik is).

Hoe langer dat emailadres “uit de lucht was” hoe waarschijnlijker het is dat organisaties dit emailadres uit hun administraties hebben verwijderd.


Hey @Erwin_ helaas wel, maar dat is dan niet anders. Als we de email opnieuw tot onze beschikking zouden kunnen krijgen zou dat top zijn. Laat maar weten of je verdere informatie nodig hebt. 


Bedankt voor de tips @Willy22 , ik ga dit als 2e optie gebruiken mocht ik er met @Erwin_ niet uitkomen. Maar ik heb er alle vertrouwen in! 😉


@Nuri van Schie

Dan is het heel simpel. Dan kan je voor jouw vader een nieuw account aanmaken (kan alleen nog maar met …….@kpnmail.nl) aan bijv. jouw bestaande KPN abonnement en daar dat oude planet.nl emailadres aanhangen (als een alias). Op die manier kan jouw vader dat oude emailadres weer gebruiken (op voorwaarde dat dit niet door iemand anders in gebruik is).

Hoe langer dat emailadres “uit de lucht was” hoe waarschijnlijker het is dat organisaties dit emailadres uit hun administraties hebben verwijderd.

@Nuri van Schie  Willy legt het eigenlijk al uit. 

Maar ik snap het nu niet meer qua adressen etc.  Ben jij ook telefonisch bereikbaar?  Zo ja, zet even een mobiel nummer in je profiel en geef mij een seintje.

Ik werk morgenavond.  Als het uitkomt bel ik je dan even.  Dat is veel gemakkelijker, vooral omdat het niet om jou gaat maar om je vader. 


@Nuri van Schie 

Je kunt natuurlijk ook een nieuw apart abonnement nemen, alleen voor jouw vader. De keuze is aan jou en jouw vader.


Hey @Erwin_ ik heb mijn nummer toegevoegd aan mijn profiel. Laten we morgenavond even bellen, dan kan ik het wat uitgebreider uitleggen inderdaad. Nogmaals bedankt voor jullie moeite. @Erwin_ @Willy22 


Bedankt voor de tips @Willy22 , ik ga dit als 2e optie gebruiken mocht ik er met @Erwin_ niet uitkomen. Maar ik heb er alle vertrouwen in! 😉

Erwin gaat gewoon hetzelfde doen als dat Willy voorstelt. Een andere optie is er niet volgens mij. 


Bedankt voor de tips @Willy22 , ik ga dit als 2e optie gebruiken mocht ik er met @Erwin_ niet uitkomen. Maar ik heb er alle vertrouwen in! 😉

Erwin gaat gewoon hetzelfde doen als dat Willy voorstelt. Een andere optie is er niet volgens mij. 

Dat klopt helemaal.  Het hing alleen even van het klantnummer af.  Vader heeft geen actief abo meer maar TS zelf wel.  Dus misschien kan vader meeliften :-)

Dat hebben we nu even via privéberichten besproken.

@Nuri van Schie  Als je vastloopt, laat het weten!!


@Nuri van Schie 

Dus of een nieuw KPN internet abonnement afsluiten voor jouw vader of een nieuw account maken bij jouw KPN abonnement.


Hey @Erwin_ @Willy22 @Nick83,

Het is gelukt hoor, inderdaad met het opnieuw aanmaken van een emailaccount en daar een alias aan hangen. Bedankt voor al jullie moeite, het was ons anders niet gelukt! We waarderen het enorm. Nogmaals bedankt! 🤗