Skip to main content

Is het mogelijk  om een oud emailadres van een vroeger account/contract (destijds van mijn vrouw haar eigen account en later nadat ze had opgezegd nog een tijdje extra heeft kunnen gebruiken) opnieuw te gebruiken of vrij te geven met het het huidige account van Internet alles in glas?

Hallo @RV1960 

 

Hoe lang geleden is dat abonnement opgezegd, als het langer dan 9 maanden is zou het zeker vrijgegeven moeten zijn.

 

Als dat email adres dan ondertussen niet door iemand anders in gebruik is genomen dan is het zeker mogelijk om hem weer toe te voegen aan je huidige abonnement.
Als het geen @kpnmail.nl email adres betreft kan je die onder een bestaand of nieuw hoofd mailaccount toevoegen als Extra e-mailadres.

Je kan de mailaccounts en email adressen beheren via https://email.kpn.com
Dan zie je de hoofd mailaccounts en daaronder kan je Extra e-mailadressen aanmaken:

 


En voor de duidelijkheid: u moet nu wel een KPN thuis abonnement hebben. Zonder thuis abonnement is er niets mogenlijk. 


Ik heb een kpn thuis abonnement, het ligt , denk ik, aan het feit dat het emailadres nog niet lang genoeg geleden is opgezegd, tegen die tijd gaan we het weer proberen.

Het account aanmaken via de bovengenoemde wijze lukte dus nog niet , maar bedankt voor jullie hulp.


@RV1960

Dan moet je aan de KPN vragen om de “reservering” van dat emailadres af te halen. Dan kun je het emailadres weer aanmaken. Dat verzoek kun je doen via de KPN klantenservice ( tel. 0800-0402 ) of via dit forum.

Wil je dit verzoek via dit forum laten lopen, vul dan jouw profiel volledig in, vermeld bij “Opmerkingen” om welk emailadres/-account het gaat. Als dat gebeurt is plaats dan hier een nieuwe reactie en wacht op de reactie van een moderator. De afhandeling van de vragen gebeurt op volgorde van binnenkomst.


Als een e-mailadres (of alias) wordt verwijderd komt er inderdaad een reservering op te staan van enkele maanden. Op die manier kan een ander niet jouw e-mailadres aanmaken en mail krijgen die eigenlijk voor jou bedoeld was. Via het forum en telefonisch kunnen we een reservering opheffen, zodat het adres direct aangemaakt kan worden. Is dat inmiddels telefonisch gelukt? Op je profiel zie ik nog geen gegevens staan.