Mijn vader had vroeger een hetnet mail waarmee ik een playstation account heb gemaakt. Deze mail bestaat echter niet meer dus ik kan mijn wachtwoord niet resetten. Mijn vader is geen klant meer bij KPN, maar ik vroeg me af of het mogelijk is om deze mail volledig op te heffen waardoor ik gewoon een nieuwe mail kan aanmaken met hetzelfde adres.
Probeer het account maar aan te maken als alias onder je eigen account
Hallo
Hoe lang geleden is het abonnement beëindigd? E-mailadressen worden na beëindiging van het abonnement nog 6 maanden actief gehouden. Pas dan worden ze gewist.
Een e-mail adres wordt inderdaad gereserveerd na het wissen. Dat duurt standaard 3 maanden.
Bel met klantenservice 0800-0402. Die kunnen de situatie bekijken en het adres voortijdig vrijgeven.
Een hetnet.nl e-mailadres kan niet als account worden aangemaakt, maar alleen als alias
(extra e-mailadres) onder een kpnmail.nl account. Dat gaat via → KPN e-mail instellingen
Heb je het account wèl als alias geprobeerd aan te maken onder je bestaande kpnmail-account
Standaard bij het aanmaken van een account of alias voegt KPN er @kpnmail.nl aan toe.
Voorbeeld je geeft in het tekstvak in jansen, KPN maakt er dan jansen@kpnmail.nl van.
Voor het aanmaken van een alias met @hetnet.nl geeft je in het tekstvak in meteen het volledige adres in:
Voorbeeld jansen@hetnet.nl het systeem geeft dan meteen aan of het akkoord is en voegt het aan je bestaande account toe of je krijgt een (fout)melding.
Je kunt dan even bellen met 0800 0402 en vragen om het betreffende account vrij te geven.
Je kunt ook eens een mail sturen naar het betreffende adres en kijken wat de reactie wordt.
Als de mail dan correct verzonden is, is deze (weer) in gebruik door iemand anders.
Hoi
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.