Skip to main content
Beantwoord

Oud KPN-abonnement op naam van mijn vrouw beëindigen en nieuw abonnement afsluiten

• September 27, 2025
  • 21 reacties
  • 254 keer bekeken

Ik wil het oude abonnement op naam van mijn vrouw beëindigen en zelf een nieuw afsluiten.

Kunnen de aan het oude abonnement gekoppelde email adressen worden omgehangen naar het nieuwe account?

Het huisadres blijft ongewijzigd.

Beste antwoord door Rommert

Het huidige abonnement zou in principe zo beëindigd kunnen worden. 

21 reacties

• September 27, 2025

Ja dat kan. Als het nieuwe abonnement ingegaan is, even bellen of hier op het forum in dit topic reageren. Dan word het geregeld. Het kan niet bij bestellen gelijk geregeld worden. Het moet later.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 27, 2025

@Rommert 

@Marlon92 heeft al een goede voorzet gegeven. De juiste volgorde is:

1)) Nieuw abonnement afsluiten. Hopelijk kan dat omdat er al een eenzelfde abonnement op jouw adres is geregistreerd.

2)) Bel met de KPN klantenservice ( tel. 0800 - 0402 ) om ALLE emailaccounts te laten overzetten naar het nieuwe abonnement. Dit moet jouw vrouw doen omdat het abonnement op haar naam staat (denk: voorkoming van fraude). En zij zal nog een paar vragen moeten beantwoorden (denk: voorkoming fraude).

3)) In hetzelfde telefoongesprek kan zij dan ook vragen om dat abonnement te laten opheffen. Geef dan ook een uitleg waarom.

Ik weet niet of het oude abonnement direct kan worden opgeheven of dat het abonnement pas kan worden beëindigd aan het einde van de contractperiode over X maanden. Weet ​@Marlon92 of iemand anders hier meer over ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • September 27, 2025

Het huidige abonnement zou in principe zo beëindigd kunnen worden. 

• September 27, 2025

Je moet gewoon een nieuw abonnement afsluiten. Gewoon als nieuwe klant. Dan krijg je ook welkomskorting. Dat kan via internet. Als je het via de telefoon doet: verder niks zeggen over de emailadressen of het oude abonnement. 

Als je dat wel doet, dan is de kans groot dat ze moeilijk gaan doen. Want dan willen ze dat je het doet via een contractovername. Dat kost ze namelijk geen welkomskorting. En je krijgt dan ook geen nieuwe apparatuur. Dat is dus voor KPN veel beter.

Je vrouw moet zelf het abonnement opzeggen. Daarbij moet er natuurlijk rekening gehouden worden met een maand opzegtermijn. 

Het nieuwe abonnement kan pas ingaan als het oude abonnement stopgezet is. Er kunnen geen 2 abonnementen tegelijk actief zijn.

Het overzetten van de emailadressen doe je pas later. Daar heb je nog 6 maanden de tijd voor. Want zolang is KPN wettelijk verplicht de emailadressen in de lucht te houden.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 27, 2025

Je moet gewoon een nieuw abonnement afsluiten. Gewoon als nieuwe klant. Dan krijg je ook welkomskorting. Dat kan via internet. Als je het via de telefoon doet: verder niks zeggen over de emailadressen of het oude abonnement. 

Als je dat wel doet, dan is de kans groot dat ze moeilijk gaan doen. Want dan willen ze dat je het doet via een contractovername. Dat kost ze namelijk geen welkomskorting. En je krijgt dan ook geen nieuwe apparatuur. Dat is dus voor KPN veel beter.

En misschien zit er ook nog een welkomskado'tje van de KPN in het vat. Dat kan de KPN best betalen.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 27, 2025

@Marlon92 

Ik denk dat de administratie van de KPN wel degelijk een signaal afgeeft als er op een adres eenzelfde  type abonnement is geregistreerd.

• September 27, 2025

@Marlon92 

Ik denk dat de administratie van de KPN wel degelijk een signaal afgeeft als er op een adres eenzelfde  type abonnement is geregistreerd.

Wat bedoel je hiermee? Welk signaal word er afgegeven naar wie?

• September 27, 2025

En misschien zit er ook nog een welkomskado'tje van de KPN in het vat. Dat kan de KPN best betalen.

Een nieuwe klant krijgt of korting, of een cadeau. Niet beide. Een bestaande klant krijgt niks.

JanD
Superuser
  • September 27, 2025

Een bestaande klant kan korting krijgen bij verlengen.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 27, 2025

@Marlon92 

Ik denk dat de KPN medewerker op zijn beeldscherm een waarschuwing krijgt als er 2 abonnementen op het zelfde adres geregistreerd staan. Daarmee wordt er dan bepaald of een klant wel of niet voor een kado'tje en/of een korting in aanmerking komt.

Of misschien dat bij het invoeren van NAW gegevens alle abonnementen op dat adres op het beeldscherm verschijnt van de KPN medewerker.

• September 27, 2025

Ik denk dat de KPN medewerker op zijn beeldscherm een waarschuwing krijgt als er 2 abonnementen op het zelfde adres geregistreerd staan. Daarmee wordt er dan bepaald of een klant wel of niet voor een kado'tje en/of een korting in aanmerking komt.

Er moet natuurlijk sprake zijn van een verschillende achternaam en rekeningnummer. Als dezelfde achternaam gebruikt word, dan heb je wellicht gelijk.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 27, 2025

Weet één van de KPN moderators hier een antwoord op ?

• September 27, 2025

Die gaan hier niets over zeggen. Want officieel is het niet de bedoeling dat klanten zulke trucs overhoop halen natuurlijk. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 27, 2025

Maar het is natuurlijk ook wel een waanzinnig groot verschil tussen de korting bij verlenging en de korting als nieuwe contractant. 

• September 27, 2025

Maar het is natuurlijk ook wel een waanzinnig groot verschil tussen de korting bij verlenging en de korting als nieuwe contractant. 

Klopt.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 27, 2025

Die gaan hier niets over zeggen. Want officieel is het niet de bedoeling dat klanten zulke trucs overhoop halen natuurlijk. 

En daarom verwacht ik dat een medewerker van de KPN automatisch alle KPN abonnementen van een klant op zijn scherm te zien krijgt als een klant belt (denk: nummerherkenning). 

We moeten maar even afwachten of een moderator hierop wil reageren.

• September 27, 2025

En daarom verwacht ik dat een medewerker van de KPN automatisch alle KPN abonnementen van een klant op zijn scherm te zien krijgt als een klant belt (denk: nummerherkenning). 

Niet bellen dan. Gewoon via de homepage bestelling plaatsen.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • September 28, 2025

Niet bellen dan. Gewoon via de homepage bestelling plaatsen.

Ik denk dat ook daar een extra controle zal plaatsvinden (op alle abonnementen die een klant bij de KPN heeft).

• September 28, 2025

Gewoon via de homepage bestelling plaatsen.

Ik denk dat ook daar een extra controle zal plaatsvinden (op alle abonnementen die een klant bij de KPN heeft).

Als er sprake is van een andere achternaam, dan is er zeker helemaal niets aan de hand. 

En zelfs als de achternaam hetzelfde is zou er eigenlijk nog niets aan de hand moeten zijn. Als wij ons huis verkopen aan de zus van m'n man en die vraagt een nieuw abonnement aan op haar eigen achternaam die dus hetzelfde is als die van m'n man, dan moet dat gewoon kunnen. Dan moet ze gewoon geaccepteerd worden als nieuwe klant. Zo simpel is dat. Geen gezeik.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • September 28, 2025

Ik denk dat ​@Marlon92 hier 100% gelijk heeft, gaat gewoon werken al is het niet de bedoeling.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 28, 2025

@Marlon92 

Of misschien dat bij het invoeren van NAW gegevens alle abonnementen op dat adres op het beeldscherm verschijnt van de KPN medewerker.

Ik kan niet zeggen hoe onze systemen werken en dat zal een moderator ook niet doen. Maar op hetzelfde adres kunnen gewoon meerdere aansluitingen zijn met welkomskado. Vervelend voorbeeld zijn bijvoorbeeld blijf van me lijf huizen, verzorgingstehuizen en andere panden met 1 huisnummer maar veel mensen inwonend.

Dan komen alle verbindingen op dezelfde plek binnen en daarna doorverbonden naar de kamertjes. Die mensen hebben gewoon recht op een welkomskorting. Kom soms wel 10+ verbindingen op een zelfde adres tegen.

Edit; verder heb ik zeker een mening over wat topicstarter hier probeert uit te halen. Maar dat is niet relevant.