Skip to main content
Beste KPN,

Ik heb een vergelijkbaar probleem als Julia hier stelt op dit forum. Ik heb een kpnmail adres gehad en ben inmiddels geen klant meer bij kpn, maar bij telfort een dochter van jullie. Echter heb ik onder mijn oude e-mailadres nog belangrijke accounts gekoppeld (o.a. Microsoft en Twitter) waarvan ik de wachtwoorden niet meer weet en deze niet kan resetten omdat ze aan mijn oude kpn e-mail zijn gekoppeld. Ik wil deze accounts die ik met dat oude mailadres hebt aangemaakt graag behouden. In mijn omgeving heb ik iemand gevonden met een actief KPN abonnement, en deze persoon geeft toestemming, om mijn oude adres tijdelijk opnieuw aan te maken onder dat abonnement. Zodat ik het mailaccount via hen kan gebruiken voor wachtwoordresets en het aanpassen van het mailadres naar mijn telfortmail. Daarna kan het kpnmailadres meteen weer verwijderd worden.

Hoe kan ik dit regelen?

Groet, Minke
Goedemorgen @Minke M, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!



Het is inderdaad alleen mogelijk om een e-mailaccount aan te maken bij een actief KPN internet of e-mail abonnement. Als alias kan je zowel @kpnmmail.nl adressen opgeven als @planet.nl of @hetnet.nl mailadressen aanmaken. Je kan er dus geen hoofd e-mailaccount van maken (indien het gaat om planet of hetnet), alleen als alias. Maar dat lijkt me prima in deze situatie.



Diegene in jouw omgeving kan gewoon naar onze website gaan > inloggen met KPN-ID > klik op het e-mailaccount waar je het nieuwe e-mailadres aan toe wilt voegen > kies het + teken om een e-mailadres toe te voegen en vul het mailadres is. Er komt automatisch @kpnmail.nl te staan maar als je gewoon zelf verder typt kan je er @hetnet.nl van maken bijvoorbeeld.



Nadat het account niet meer gebruikt wordt, kan hij ook op dezelfde manier weer verwijderd worden.



Lukt het niet om het e-mailadres toe te voegen? Dan kan het zijn dat hij door iemand aangemaakt is. Na 3 maanden reservering wordt het e-mailadres namelijk weer 'vrijgegeven' en kan iedereen met een KPN abonnement hem aanmaken. Of is het nog minder dan 3 maanden geleden dat het abonnement / mailadres is opgeheven? Dan kan de reservering er nog op staan. In dat geval ontvang ik het e-mailadres graag middels een privébericht zodat ik de reservering eraf kan halen.



Ik hoor graag van je 😉
@Minke M, ik zie dat je nog een topic gestart bent hierover. Kan je aangeven of we je hier nog bij kunnen helpen?

Reageer