Skip to main content

Ik was ooit mailklant bij knoware. Na diverse overnamen ben ik nu kpnklant voor telefoon, internet. Ik wil uiteraard mijn mailadres bij knoware houden. In de mailinstellingen van m’n laptop en iPad krijg dat niet voorelkaar. Ooit is knoware.nl vervangen door ision.nl.

@Theo Albers 

Hoelang heb je dit emailadres niet meer gebruikt ? Want emailadressen uit het verre verleden die te lang niet meer gebruikt worden, worden opgeheven.

Een nieuw KPN emailaccount kan alleen nog met een gebruikersnaam dat eindigt op “@kpmail.nl” maar daar kun je wel jouw "knoware / ision” emailadres aanhangen als een alias.

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm


Het knoware mailadres wordt dagelijks door klanten, kennissen, vrienden en bekenden gebruikt om mij te berichten.

verder dank voor de tip, ga ik doen.


Oeps. Foutje. Het moet “@kpnmail.nl" zijn.


Hoi @Theo Albers, de Knoware e-mailadressen zijn (via Telfort) nu bij ons inderdaad. Als de instellingen van het e-mailadres in jouw mailprogramma correct staan kan je deze adressen blijven gebruiken. Is het gelukt met de tips van Willy?


Jawel, alle tips waren behulpzaam, maar het springende punt was wel de telefonische hulp en de daarop volgende akties achter de schermen. Er bleek ooit een hoofdaccount te zijn gemaakt met mij mailadres met een toegevoegd cijfer. Dat mosten ze verbieden. Daar wist ik natuurlijk jiks van en zodoende waren mijn mailadressen voor mij niet bereikbaar voor wijziging. Eind goed, al goed.


Goed om te lezen dat het daarmee gelukt is! Het kan zijn dat het e-mailadres al bestond als @kpnmail.com, waardoor het alleen mogelijk was met een cijfer er achter. Elk e-mailadres kan maar 1 keer bestaan, dus het was vermoedelijk de enige optie voor het hoofdaccount. 


Nee, het was al een telfort adres, zelf verzonnen door de overnemende partij.


En ik had al een hoofdaccount, nl. een knoware… Ik had niet gevraagd om een (nieuw) hoofdaccount en ben ook niet op de hoogte gesteld dat “hogere” machten dat wel nodig vonden. Overigens bereikten facturen mij wel op mijn knoware adres….


Met de verschillende samenvoegingen was er een nieuw hoofdaccount nodig. De systemen van providers zijn ingericht om hun eigen extensie te gebruiken voor een account. De aliassen die er onder hangen kunnen alle andere extensies hebben die beschikbaar zijn, zoals Knoware dus. Maar dat kan daarbij niet meer het hoofdaccount zijn.