Skip to main content

Goedemorgen, ik krijg regelmatig emails binnen van een oude account die bij Planet bestond. In de reacties zie ik dat je via MijnKPN dit verwijderen kan. Ik kan het niet vinden, ik zie ook geen Planet account. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan verwijderen?

 

Alvast bedankt, Eveline

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Emails toevoegen en verwijderen:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/e-mailaccount-of-adres-aanmaken-of-opheffen.htm

 

Onder welk account "hangt” dat Planet emailadres ? Als dat onder jouw KPN account hangt kun je gewoon met je KPN ID inloggen en dat adres verwijderen. (zie link hierboven).

Hangt dat emailadres onder een ander (bijv. Planet) account (met een andere gebruikersnaam) dan moet je voor dat Planet account een nieuw KPN ID aanmaken (met je Planet gebruikersnaam) zodat je op MijnKPN dat emailadres kunt verwijderen.

Wil je het laatste Planet emailadres verwijderen én het Planet account zelf dan zul de (bijv. telefonische) hulp van een KPN medewerker nodig hebben.


​​​​​​Als er nog regelmatig belangrijke post wordt verstuurd naar dat Planet emailadres dan zou ik dat adres nog een tijdje aanhouden ( bijv. nog een 6 maanden). Laat dan aan de mensen, die nog email naar dat adres sturen, weten dat dit emailadres in de toekomst “uit de lucht wordt gehaald". Dit kun je doen door o.a. een “afwezigheids melding” aan te maken voor dat Planet emailadres (in de webmail). In die melding kun je dan bijv. schrijven dat het gebruikte emailadres binnenkort niet meer bestaat en dat ze naar een ander adres moeten mailen.


Beste Willy22,

 

Bedankt voor je reacties. Ik krijg alleen maar spam via dit mailadres en wil er al een tijdje vanaf. Via mijn KPN is het adres niet zichtbaar, daar zie ik alleen mijn KPN mailadres. Dus waarschijnlijk hangt dit mailadres onder de Planetaccount. De mail is van mijn moeder die ik probeer te helpen. De planet account is al enige jaren oud en zij kon me geen inloggegevens geven. Heeft u enig idee hoe aan deze gegevens kan komen of bij welke website ik een poging kan doen in te loggen? 

 

 


Of log direct in op http://email.kpn.com


Probeer of het volgende succesvol is: 1) Open de link uit de vorige post (van Nick83) 2) tik het Planet emailadres in 3) het wachtwoord ben je vergeten dus klik op “Ik weet mijn wachtwoord niet meer” en volg de instructies op. Nu krijg je een nieuw wachtwoord. Het wordt echter naar dat Planet emailadres gestuurd !!! (Is dat een probleem ?) 4) maak een KPN ID aan voor dat Planet account. 5) Presto. toegang tot het Planet account met het nieuwe KPN ID. (als alles goed gaat).

 

Last van spam ?

Voordat je het Planet emailadres definitief “uit de lucht gaat halen” vanwege alle spam kun je ook nog het volgende proberen.

Als ik mijn laptop start wordt ook het programma POPMAN ( http://www.ch-software.de/popman/ ) opgestart. Met POPMAN kan ik selectief berichten (dus ook spam) van de (KPN) emailserver verwijderen en daarna start ik vanuit POPMAN mijn emailprogramma.

In het begin dacht ik even dat POPMAN niet effectief was maar ik heb gewoon stug volgehouden. En zie, na een ca. 1,5 tot 2 weken begon de hoeveelheid ontvangen spam stukje bij beetje af te nemen. Ik ging (mede dankzij POPMAN) van ca. 10-20 stuks spam per week naar ca. 2-4 stuks spam per maand.


Beste Willy22,

 

Het is uiteindelijk gelukt en toch via de website van KPN. Achter het primaire mailadres staat een +  Als je daar op klikt komen oude mailadressen tevoorschijn met ook een mogelijkheid om ze te verwijderen.

Hartelijk dank voor de tips en de moeite!


Nou ja... dat zijn niet per definitie oude mail adressen. Maar aliassen. Die kun je daar verwijderen ja.


Reageer