Skip to main content

Ik heb al mijn diensten via KPN. Een vriend van mij wil graag in zijn oude KPN planet email maar kan er niet meer bij. Helaas weet hij zijn wachtwoord niet meer maar er staat zeer belangrijke info in voor hem. Net KPN gebeld en die mevr zei dat zijn email leeg is. Ik denk dat er mogelijkheden moeten zijn via mijn lidmaatschap om in zijn oude emails te kunnen. Digitale info verdwijnt toch nooit denk ik dan?

Wie o wie kan mij ajb helpen??? 

Hallo @CarmenW 

Ik heb al mijn diensten via KPN.

Dat is heel mooi :blush: , maar hoe staat het met je vriend?
Heeft hij nog een actief internet abonnement van KPN/Planet? Bij het beëindigen van een abonnement worden (na 6 maanden) ook de daaraan verbonden e-mailaccounts gewist.


 

@CarmenW 

@RBxx heeft gelijk. Dat account kan opgeheven zijn.

Stuur een email van jouw emailadres naar het emailadres van jouw vriend. Lukt dat ? Zo ja, dan bestaat dat emailaccount nog. Of krijg je die email retour met een (fout-)melding ? Zo ja, welke (fout-)melding krijg je dan ?


Ik zal het eens proberen. Dankje, wordt vervolgd! 


Ben ik weer... Heb het gedaan en krijg de melding dat het onbezorgbaar is.

Wat ik nu ga proberen is het mailadres opnieuw aan te maken met een ander wachtwoord (deze weet hij niet meer). Zou misschien ook nog een optie kunnen zijn?

Verwacht niet dat hij dan in zijn oude mailtjes kan maar had ineens dat idee om te proberen. 


Compleet nutteloos om dat te proberen. Dat oude email adres is dus weg en alle daarbijbehorende informatie (emails) dus ook.


Hoi @CarmenW , je zal dit planet adres niet als e-mailaccount kunnen aanmaken. E-mailaccounts kunnen alleen eindigen op @kpnmail.nl. Maar je kan wel eerst een nieuw account aanmaken en vervolgens daaronder het planet adres aanmaken als alias (extra e-mailadres).

Helaas red je er geen oude mail mee, de inhoud van de oude mailbox is definitief verloren.


Hoi @CarmenW, welkom op het forum. Als een mailbox niet meer bestaat is de inhoud daarvan niet meer beschikbaar. De berichten die jouw vriend zoekt zullen niet meer bestaan. Stel dat een wildvreemde met een vergelijkbare naam die mailbox wil aanmaken en opeens allemaal voor hem/haar privacygevoelige gegevens in beeld krijgt. Dat wil niemand natuurlijk. 

Je kunt het adres als een alias opnieuw aanmaken zodat hij die weer kan gebruiken, gekoppeld aan een @kpnmail.nl adres. Het wordt dan gezien als een nieuw adres.


Hoi Jasper, dankje voor je antwoord! Stel hij heeft bij een maatschappij het planet adres opgegeven, linkt die dan automatisch door naar de nieuwe kpn mail?

Dus met andere woorden: als die maatschappij een code stuurt naar zijn oude planet adres (omdat die daar bekend is) wordt dat dan automatisch doorgezet? 


Hoi Jasper, dankje voor je antwoord! Stel hij heeft bij een maatschappij het planet adres opgegeven, linkt die dan automatisch door naar de nieuwe kpn mail?

Dus met andere woorden: als die maatschappij een code stuurt naar zijn oude planet adres (omdat die daar bekend is) wordt dat dan automatisch doorgezet? 

Hallo @CarmenW , jouw vriend kan dat planet-adres als alias aan zijn bestaande kpnmail-account koppelen, dan kan iederen gewoon naar dat planet-adres mail sturen.

 


En, hoe maak ik die als alias aan? Ik werk vanuit de KPN app 😀


Ik ben @Jasper niet, maar weet het antwoord ook :wink: . Dat werkt zo niet, het adres is weg en die maatschappij krijgt dezelfde foutmelding als jij. Alleen als het adres opnieuw (bij jou evt.) als alias is aangemaakt is de weg ‘hersteld’.

Ga daarvoor naar https://email.kpn.com/ en login met jouw KPN ID. Dan kan je daar een nieuw kpnmail.nl account aanmaken en daaronder het planet adres als alias.


Wow, wat een hulp! Thanks allen van harte. Ben  nieuw op dit forum en niet zo handig in dit soort dingen maar ga eerst eens antwoorden geven op jullie vragen. 


Mijn vriend heeft zelf geen actief internet abonnement van KPN/Planet meer


Compleet nutteloos om dat te proberen. Dat oude email adres is dus weg en alle daarbijbehorende informatie (emails) dus ook.

Ok dat scheelt hoef ik dat niet te proberen.. 


Ik ben @Jasper niet, maar weet het antwoord ook :wink: . Dat werkt zo niet, het adres is weg en die maatschappij krijgt dezelfde foutmelding als jij. Alleen als het adres opnieuw (bij jou evt.) als alias is aangemaakt is de weg ‘hersteld’.

Ga daarvoor naar https://email.kpn.com/ en login met jouw KPN ID. Dan kan je daar een nieuw kpnmail.nl account aanmaken en daaronder het planet adres als alias.

Dankjewel! Heb ik gedaan maar hij weet het wachtwoord niet meer dus kan er niet in. Daarbij staat het bewuste mailadres er nu bij als alias maar kan er verder  niet op clicken of zo


Hoi @CarmenW als jij  een nieuw kpnmail account (met wachtwoord) hebt aangemaakt, kan je vriend daarmee inloggen. Ook het planet adres (alias) heeft nu datzelfde wachtwoord.

Ga naar https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp  en login met het volledige planet adres  en daarbij het nieuwe wachtwoord.


Hoi Ruud, ik denk nog 1 laatste vraagje aan jou. Moet ik het alias aanmaken met planet.nl of kpnmail.nl?

De planet doet hij nl niet want als ik vanuit mijn mail daar een mail heen stuur kan die niet bezorgd worden… Ik wilde nl checken of ik erin kon komen zodat hij iig weer mails of codes kan ontvangen.


Je maakt eerst een account aan met @kpnmail.nl (dat kan niet anders) en daaronder maak je de alias aan met @planet.nl Laat je niet in de war brengen door de suggestie achter het invoerveld. De kpnmail toevoeging verdwijnt vanzelf als je het hele planet adres intypt.

 


Suuuuuper dankjewel voor je antwoord, het is gelukt!


Graag gedaan @CarmenW. 

Fijn dat je vriend weer bereikbaar is, jammer dat de oude mailtjes niet meer te redden waren.


Goed om te lezen dat het met alle hulp is gelukt @CarmenW! Nu je het adres weer hebt aangemaakt kunnen organisaties die dat adres nog hadden als contactadres ook weer contact met hem opnemen :slight_smile: