Skip to main content

Mijn mail wordt steeds opnieuw geladen. Dit betreft zeer oude mail, maar ook mail van gisteren.

Het bericht wordt dan tussen “….”  en <…...> genoteerd. Heel irritant.

Soms komt het ook nog eens voor dat alle mappen worden leeg getrokken en dat het in postvak in wordt gezet.

Hoe kan dit allemaal gebeuren?

 

Hallo @Goos1010 , gebruik je de KPN webmail of een eigen programma?


kpn webmail


Sorry, we gebruiken Live Mail


Sorry, we gebruiken Live Mail

Hallo @Goos1010 , de vroegere Hotmail, later LiveMail, de moderne versie heet Outlook, de cloudversie toch?

Of gebruik je het programma MAIL op Windows10/11 toevallig?

 


Wij gebruiken livemail op windows 10


Hallo @Goos1010 dat is dus het MAIL-programma dat standaard bij Windows 10 zit.

Heb je dat als volgens het POP-protocol of volgens het IMAP-protocol ingericht?

 


Pop protocol


@Goos1010 

Gebruik je soms 2 of meer apparaten (bijv. laptop en smartphone) om email te lezen/op te halen ? Met verschillende protocollen ? Want daarmee is bovenstaand gedrag verklaarbaar.


Ah, ja. Soms wordt de mail op n ander apparaat gecheckt. Maar dan wel rechtstreeks via de webmail. Ik kan dat als oorzaak niet helemaal linken, omdat de klachten en en de frequentie daarvan niet synchroon lopen met de keren dat er via de webmail wordt ingelogd.


@Goos1010 

In Windows (10) Mail krijg je (bij POP) een kopie van alle mail op jouw laptop gezet. Dat kun je daar niet veranderen.

Het lijkt erop dat het wegschrijven van informatie/instellingen naar de harde schijf/SSD niet goed gaat.  Is de harde schijf of SSD zwaar gefragmenteerd of bijna vol ? Dan kun je ook dit soort rare fouten krijgen.

Of heeft iemand anders toegang tot jouw emailaccount ? Misschien helpt het als je alle wachtwoorden verandert ?


Mmm, ik zal eens kijken naar de opslag. Maar de mail wordt toch opgeslagen op de server van de kpn webmail?


Mmm, ik zal eens kijken naar de opslag. Maar de mail wordt toch opgeslagen op de server van de kpn webmail?

Hallo @Goos1010 de mail komt binnen op de mailserver van KPN.

Je schreef eerder dat je op een computer het POP-protocol gebruikt, daarmee haal je de mail binnen op je eigen computer en verdwijnt het van de mailserver van KPN, mits je in je mailprogramma hebt opgegeven dat de mail (voor een bepaalde periode) op de KPN mailserver moet blijven staan.

Duidelijk zo?

 


@Goos1010 

Ja, maar bij Windows 10 Mail wordt automatisch een kopie van de email achtergelaten op de KPN emauilserver. Dat kun je in Mail niet veranderen.


Hallo @Willy22 daar heb je ook weer gelijk in, heb het net zelf geprobeerd, alles blijft braaf op de KPN mailserver staan.

CC: @Goos1010 


@Goos1010 Ik zie dat je al goed op weg geholpen bent! 

@Goos1010

Gebruik je soms 2 of meer apparaten (bijv. laptop en smartphone) om email te lezen/op te halen ? Met verschillende protocollen ? Want daarmee is bovenstaand gedrag verklaarbaar.

@Goos1010

In Windows (10) Mail krijg je (bij POP) een kopie van alle mail op jouw laptop gezet. Dat kun je daar niet veranderen.

Het lijkt erop dat het wegschrijven van informatie/instellingen naar de harde schijf/SSD niet goed gaat.  Is de harde schijf of SSD zwaar gefragmenteerd of bijna vol ? Dan kun je ook dit soort rare fouten krijgen.

Of heeft iemand anders toegang tot jouw emailaccount ? Misschien helpt het als je alle wachtwoorden verandert ?

Hier wordt uitgelegd wat er voor zorgt dat de mails weer in beeld komen. Dit heeft dus inderdaad met je pop instellingen en het mailgebruik op meerdere apparaten te maken. 

Mocht je willen overstappen van pop naar imap dan vind je hier uitleg. Hier gaat het over Windows Live Mail, maar de principes zijn gelijk. Vergeet als je overgaat niet om een reservekopie van je e-mails te maken!


Dank iedereen, we gaan ermee aan de slag