Skip to main content

Ik gebruik outlook. Sinds kort komt bij ophalen mail alle oude, reeds eerder binnengehaalde mail, opnieuw binnen, wat ik natuurlijk niet wil. Behalve op mijn pc haal ik ook af en toe mail op via mijn telefoon.. Daar zijn geen problemen. Wat te doen?? Tips etc graag in “lekentermen"”, ik ben geen digibeet maar ook niet erg bedreven hierin.

Hallo @perp is Outlook ingesteld volgens het POP-protocol of het IMAP-protocol?

 


Dank dat u wilt meedenken. Mail staat ingesteld op POP. Dit is voor zover ik weet nooit anders geweest. Mijn partner’s pc gebruikt Thunderbird, en daar is de instelling ook POP, zonder problemen. Om het volledig te maken: ik heb het over mijn email adres voor mijn privemail.

De vereniging waarvoor ik af en toe werkzaamheden verricht heeft meerdere mailadressen: voor de voorzitter, de penningmeester, e secreatris etc. Ook mijn prive mailaccount staat daar nog een keer bij. Die accounts benader ik met een ander Outlook-icoontje (onderdeel van microsoft 365??).Als ik “via de vereniging” mijn penningmeestermail wil ophalen ,komt daar alleen nieuwe mail binnen. Maar benader ik via die weg mijn privemail, dan komt ook daar alle oude privemail weer binnen……..Kunt u mij volgen?


Hoi @perp. Wat goed dat je deze vraag hier stelt. Als ik het zo lees lijkt het er op dat je “kopie achterlaten op de server” hebt aangevinkt bij het instellen van jou e-mail account. Wil je bekijken of dat het geval is? 

  • Open Outlook.
  • Klik op het tabblad Bestand > AccountinstellingenAccountinstellingen > 
  • Selecteer het POP3-account en klik op Wijzigen
  • Kies Meer instellingen en klik op Geavanceerd
  • Je ziet hier een selectievakje met de titel: Een kopie van berichten op de server achterlaten.

Schakel het selectievakje uit om geen kopie van het bericht op de server achter te laten. Dit betekend wel alle e-mails worden verplaatst van de server naar jou computer. 


@perp Ik heb niets meer van je gehoord dus ik ga er vanuit dat het probleem inmiddels is verholpen. Als je toch nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag!