Skip to main content

hi,

 

Ik heb sinds kort Window 10 en Thunderbird. Hier is mijn Kpn mail op ingesteld, maar ik ben al mijn mappen en oude mails kwijt. 

Is dit op te lossen?

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Wanneer en op welk apparaat heb je het voor het laatst gezien.

Heb je in webmail gekeken ?


gisteren op mijn oude pc, vandaag op een nieuwe geinstalleerd, maar al tijden niet op mijn webmail gekeken.. kom ik eigenlijk nooit in.. is dat soms het probleem?

 


Dat is duidelijk, je hebt de email binnengehaald op de oude PC en die staat ingesteld op binnenhalen en verwijderen van de server, dus dan staat het alleen op de hardeschijf van die PC.

Het gaat om het POP protocol ipv het tegenwoordig algemene IMAP protocol.

Je zou op de oude PC een IMAP aan kunnen maken en de berichten weer op de server zetten.

Wie kan daar meer over zeggen hier ?

 


Hi @JuudSas!

Wat @KeesYagi aangeeft klopt, als je op je oude pc de POP3 instellingen gebruikt hebt (wat zeer waarschijnlijk is) dan worden al je mails en mappen enkel opgeslagen in het mailprogramma op die pc. Als je de oude pc weer aansluit, zal je zien dat daar alle mails wel weer staan :slight_smile:

Aangezien je Thunderbird gebruikt wil ik je graag wijzen op het volgende stappenplan: Mozilla Thunderbird email omzetten van POP naar IMAP

Dit kan je alleen doen via je oude pc, aangezien de mails daar opgeslagen zijn. Wat voor jou dan éxtra van belang is, is het stukje onder ‘Uw lokale berichten overzetten naar de server’!


Is het gelukt om de oude mails op je nieuwe pc te krijgen @JuudSas?


Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het gelukt is! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel