Skip to main content

In mijn webmail staat dat 727.38 MB van 15 GB wordt gebruikt. In mijn inbox van webmail vind ik echter slechts mail tot 14 dagen terug, daarna is de mail verdwenen, althans niet meer zichtbaar. Waar kan ik de mail vinden? Probleem doet zich voor sinds de nieuwe webmail van KPN. 
 

Eddy

hallo @EJMM , oude mail wordt  na 90 dagen automatisch in het archief geplaatst.

 


hallo @EJMM , oude mail wordt  na 90 dagen automatisch in het archief geplaatst.

Hoi Jan, heb je daar een bron voor? Die functie ken ik niet en ik ben hem ook niet (eerder) tegengekomen.


hallo @EJMM , oude mail wordt  na 90 dagen automatisch in het archief geplaatst.

Hoi Jan, heb je daar een bron voor? Die functie ken ik niet en ik ben hem ook niet (eerder) tegengekomen.

Hallo @RBxx , staat in de HELP-pagina's van de webmail.

Alleen over het woord ‘automatisch’ heb ik nu mijn twijfels.

Ik ben benieuwd hoe jij het interpreteert.


​​​​​​Ik denk dat je in jouw emailprogramma de volgende opties hebt aangevinkt:

1 “Bewaar kopie van emails op server” (o.i.d.)

2 “Verwijder emails van server na XXX dagen” (o.id.) . Ik denk dat je dan deze ene optie op 14 hebt staan.

Met deze 2 aangevinkte opties worden automatisch alle email ouder dan 14 dagen van de KPN server verwijderd.


Hallo @RBxx , staat in de HELP-pagina's van de webmail.

Alleen over het woord ‘automatisch’ heb ik nu mijn twijfels.

Ik ben benieuwd hoe jij het interpreteert.

Bedankt Jan, zover was ik nog niet ‘afgedaald’ in de help-pagina’s. Ik denk dat er geen automatisme in zit. Het lijkt mij een handmatige actie, die je iedere keer zelf moet uitvoeren.

Ik ga er in de toekomst wel mee experimenteren, maar moet eerst wat historie (>90dagen) opbouwen.


Dank. Ik ga het nog eens na, maar kon niets vinden,,

 


​​​​​​Ik denk dat je in jouw emailprogramma de volgende opties hebt aangevinkt:

1 “Bewaar kopie van emails op server” (o.i.d.)

2 “Verwijder emails van server na XXX dagen” (o.id.) . Ik denk dat je dan deze ene optie op 14 hebt staan.

Met deze 2 aangevinkte opties worden automatisch alle email ouder dan 14 dagen van de KPN server verwijderd.

Hallo @Willy22 , @EJMM  geeft aan dat hij/zij de KPN webmail gebruikt, dus jouw antwoord is niet van toepassing, helaas.


@JanD :

Maar EJMM zegt niks over hoe hij die emails leest (bijv. emailprogramma op PC of smartphone, of op de webmail website zelf). Misschien is er wel nog iemand anders die ook toegang heeft tot deze email(-adres) en deze instellingen in zijn/haar emailprogramma wel heeft aangevinkt.


Hallo @Willy22 

In mijn webmail staat dat 727.38 MB van 15 GB wordt gebruikt. In mijn inbox van webmail vind ik 

Het lijkt me duidelijk dat @EJMM het hier over de webmail heeft en niet over een ander mailprogramma.

 


Hoi @EJMM, heb je het nog kunnen vinden?


@EJMM :

Er kan ook nog iets anders aan de hand zijn. Misschien gebruikte je eerst het POP protocol in jouw emailprogramma en ben je, toen de nieuwe webmail beschikbaar kwam, overgestapt op IMAP. Bij POP worden berichten standaard nadat je deze zijn binnengehaald verwijderd van de emailserver.

Kijk ook even hier op dit topic

https://forum.telfort.nl/nieuws-251/we-vernieuwen-webmail-85731

Een aantal mensen had daar soortgelijke problemen.


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het opgelost is. Anders hoor ik het graag!