Skip to main content

Hoe kan je op je mobiel oude mails terugkijken?

Zijn ze op hetzelfde e-mail adres wel via je laptop (of tablet?) benaderbaar?


ja dan zie ik ze wel. maar op mijn mobiel niet.

 


Zijn het soms e-mails die al verstuurd zijn voor de ingebruikname van jouw telefoon? 

Dan gaat het niet lukken. 

Wil je een oude e-mail toch op jouw telefoon hebben? Stuur de e-mail dan vanaf jouw PC door naar jouw eigen e-mailadres. 


Hallo @gentje of richt de mail op je mobiel in volgens het IMAP-protocol, dan kijk je a.h.w. rechtstreeks in de mailserver en zie je je mail alsnog, als je deze tenminste niet op een ander apparaat verwijderd hebt.

 


@gentje 

Welk protocol (POP of IMAP) gebruik je op jouw mobiel en op jouw laptop / tablet ?

Wat staat er bij “inkomende server” bij de instellingen van jouw emailaccount ? Staat daar bijv. “POP,kpnmail.nl” of “IMAP.kpnmail.nl" ?

Bij IMAP blijft de email op de KPN emailserver staan totdat jij die daar zelf verwijdert. Terwijl bij (standaard) POP die email wordt VERPLAATST naar jouw laptop.

Afgaande op jouw informatie lijkt het erop dat je op jouw laptop POP gebruikt wordt en dat dan de emails worden gewist van de KPN emailserver. Kun je bij dat POP account een optie aanvinken waardoor de emails op de KPN emailserver blijven staan ?


Hoi wat een duidelijke uitleg. Hij staat op i map. Dan moet ik ze toch kennen zien?


@gentje

Nee, dat hoeft niet. Want als je POP gebruikt op bijv. jouw laptop dan kan jouw laptop (omdat het POP gebruikt) de emails van de KPN emailserver wissen. En dan “ziet” jouw mobiel ook niks meer op de KPN emailserver staan (IMAP of geen IMAP).

Ik herhaal daarom deze vraag : Wat gebruik je (POP of IMAP) op zowel laptop (??) en mobiel ?

Zie je emails wel (nog) staan als je bij de KPN webmail inlogt ?


Hij doet het!!!! Dank jullie wel:)