Skip to main content

Tot voor gisteren gebruikte ik mijn webmail als mijn mailarchief. Ik heb altijd meer dan voldoende ruimte over, dus dat leek me geen probleem.

Echter, sinds gisteren lijkt het erop dat mail die ouder is dan een dag of twee verdwenen is. Mijn volledige mailarchief lijkt weg te zijn.

Is dat zo? Als dat zo is, is dat dan een nieuw feature waar ik vanaf had moeten weten? Of is dit wellicht een foutje?

Hoi @ErnieBall, nog van harte welkom hier op ons forum! Door de drukte is mijn reactie later dan je gewoonlijk van ons kan verwachten. Wat gek dat er ineens mails uit jouw Webmail verdwijnen. Ik zoek graag met je mee naar de oplossing.

Mails verdwijnen niet zomaar, er zijn ook geen nieuwe functies of updates geweest waardoor dit kan gebeuren. De enige manier waarop dat kan gebeuren, is als je jouw e-mailadres ingesteld hebt in een e-mailprogramma en dit e-mailprogramma de e-mails gedownload heeft, waardoor de server (Webmail) leeg gemaakt wordt. Of optie twee; als de e-mails vanuit het e-mailprogramma op een met IMAP ingesteld apparaat zijn verwijderd. IMAP is een rechtstreekse verbinding met de server (Webmail), waardoor verwijderde mails meteen helemaal weg zijn, ook in Webmail.

Heb je jouw e-mailadres in een e-mailprogramma ingesteld staan, op één of misschien meerdere apparaten? En zo ja, hoe heb je deze ingesteld - als Pop3 of IMAP?Â