Skip to main content

Het versturen van mail lukt niet. Mails blijven in de map UIT hangen. Het ontvangen van mails werkt wel goed. De melding die ik krijg is: Er kan geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande mail.

Afgelopen maandagnacht is er een update geweest van onze Experia Bos v10. Ik weet niet of het daarmee te maken kan hebben.

In de instellingen staat voor uitgaande mail: mail.kpnplanet.nl

Gebruikersnaam en wachtwoord zijn ingevuld.

Bij de tab: Server voor uitgaande mail staat: Dezelfde instellingen gebruiken als voor inkomende mail. Voor de server voor uitgaande mail is verificatie vereist staat niet aangevinkt.

Bij de tab: Geavanceerd staat: Uitgaande e-mail poort 25

Gebruik het volgende type versleutelde verbinding: Geen

Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?

Sinds medio vorig jaar moet i.v.m. de veiligheid authenticatie c.q. verificatie aangevinkt staan bij het versturen van mail via poort 587 smtp.kpnmail.nl

Als je dat aanpast moet het verzenden weer lukken. @Sonja V. 

 


@Sonja V. 

Poort 25 is een onversleutelde poort en dat accepteert de KPN - stukje bij beetje - niet meer.

Instellen email:

https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc


Dank voor jullie reacties.

Als ik datgene doe wat wordt voorgesteld krijg ik de volgende melding:

De server ondersteunt de door u opgegeven versleuteling voor de verbinding niet. Gebruik een andere versleutelingsmethode.


@Sonja V. 

Probeer eens poort 467 en kies voor een onversleuteld ("gewoon") wachtwoord.

Verificatie moet tegenwoordig ook bij de KPN.

Speel ook eens met de opties TLS, StartTLS (beide aanbevolen) of - indien de vorige opties niet aanwezig zijn - SSL. Wat is de hoogste TLS versie die door Outlook 2010 wordt ondersteund ? Is dat TLS 1.0, 1.1, 1.2 of 1.3 ? Kies dan de hoogst versie van TLS.

Probeer ook eens imap.kpnmail.nl en smtp.kpnmail.nl als inkomende/uitgaande emailserver.

(neem een stuk papier en schrijf op welke combinatie je probeert / het beste werkt).


Hier ga ik verder mee aan de slag. Mocht het lukken laat ik het weten. Alvast bedankt weer voor de tips.


Het is gelukt. Ik heb het volgende gedaan:

In de instellingen stond voor uitgaande mail: mail.kpnplanet.nl. Dat heb ik gewijzigd naar: smtp.kpnmail.nl

Verder poort 587 en TLS bij de uitgaande mail ingesteld. En zo werkte het.


Bedankt voor de update @Sonja V. , goed om te lezen dat het weer werkt.

 


Reageer