Skip to main content

Sinds enkele weken treedt een fout op met Outlook 2019: ontvangt geen Inkomende berichten meer, ik ga dan maar steeds naar KPNWebmail waar het wel lukt, dus het probleem lijkt in Outlook te zitten.

Ik had hetzelfde probleem in Outlook 2013, daar werd na meerdere bezoeken door de KPN Helpdesk toegegeven dat het probleem in Outlook 2013 zat maar dat dat niet gezegd mocht worden omdat KPN Microsoft dealer is!!!!!! Nu heb ik in Office 2019 hetzelfde probleem.

 

Wat (wel vaker) wil helpen: verwijder het account in Outlook, stop Outlook, herstart de PC en start Outlook. waarna je het account opnieuw opzet.

Ik heb daarbij alleen userID en wachtwoord opgegeven en Outlook de rest laten uitzoeken.

Ja ik weet het op de kpn documentatie staat het anders (daar moet je veel meer velden invullen!

Afhankelijk van hoe je Outlook hebt ingericht kun je de binnengekomen en verzonden mail naar een nieuw aangemaakte .pst map sturen. Waar zit je account? Voor de contactpersonen?


Dank je wel 

Inmiddels heb ik, gefrustreerd en wel, opnieuw Thunderbird geinstalleerd, eigenlijk zou ik een reactie verwachten van KPN zelf, zij zijn tenslotte de provider waarnaar de foutmelding in Outlook verwijst.

Ook kan ik opnieuw de KPN Helkpdesk bellen.

Cees


KPN reageer via het forum door drukte soms enkele dagen later. KPN biedt de instellingen aan om thunderbird in jou geval aan de praat te krijgen. 

Het is een programma (gratis) gemaakt door en voor consumenten. Ook daarin kunnen foutjes sluipen. Hopelijk gaat het je lukken om KPN opnieuw in te stellen.

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc/e-mail-op-mozilla-thunderbird.htm


Hoi @Cees de Lange, zo ineens komen er geen mails meer binnen? Je kunt nog wel versturen? Dan gaat er inderdaad iets mis met de serverinstellingen in Outlook. Heb je deze nog weer nagelopen of opnieuw ingesteld? Lukt het daarmee? 


Ik ga er van uit dat het gelukt is. Ik heb namelijk geen reactie meer ontvangen.