Skip to main content

Bij instellen van mijn pop mail account  in Outlook Pro 2021 en Windows 11 Pro krijg ik de  foutmelding:

Aanmelden bij binnenkomende server (POP) is mislukt

Idem als ik kies voor IMAP

wachtwoord en mailadres zijn correct, want gewoon in gebruik op Iphone

Iemand een idee?

Hallo @zoek het maar uit 

 

Welk KPN domein heeft dat e-mailadres (het gedeelte achter de @)?

Je kan hier de juiste instellingen vinden https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm

Je kan de procedure voor Outlook 2019 volgen, er zit weinig of geen verschil in wat betreft instellen.


Hoi @zoek het maar uit, welkom op ons forum! Als het inloggen op de webmail wel lukt moet het wel ergens iets met de instellingen zijn. Had je de stappen die GeSp noemt doorlopen?
Kan het anders zijn dat er nog een oud account ingesteld staat waar deze foutmelding vandaan komt?


Zelfde probleem hier..Met mijn office 2013 kan ik outlook gewoon gebruiken met dezelfde email instellingen die ik met office 2021 uit probeer. Af en toe krijg ik een melding dat het certificaat op de kpn-server niet juist is . Op dit moment blijft de imap instelling steken op : “Alles wordt voorbereid”


Hallo @Hanzl57 

 

Gebruik je dan wel de instellingen die in de link staan?

Meestal krijg je certificaat meldingen als je de verkeerde servers of poorten instelt.

Bij Office 2021 hoef je eigenlijk niets in te stellen, je geeft het KPN e-mailadres en wachtwoord op en outlook doet de rest.