Skip to main content

Is het mogelijk om de Outlook agenda op mijn Desktop pc te laten synchroniseren met mijn Gmail agenda?

Ik heb verschillende agenda's. Op mijn Desktop PC heb ik de lokale versie staan van Outlook (dus niet de webversie van Outlook 365 of Outlook live). Dan heb ik ook nog de Gmail agenda die ik zowel op mijn PC kan zien als op mijn mobiele telefoon. En mijn Gmail agenda heb ik ook toegevoegd aan de account van mijn man, dus hij kan deze ook op zijn mobiele telefoon zien. En dan heb ik ook op het werk nog een Outlook 365 agenda, waar ik ook privé afspraken in zet.

Bestaat er een manier om ervoor te zorgen dat ik maar op 1 plaats afspraken hoef in te voeren, wijzigen of verwijderen? Zodat ik niet steeds zowel in Outlook als in Gmail afspraken hoef te zetten. De werkagenda laat ik maar even buiten beschouwing, want dan wordt het wel heel ingewikkeld. Ik heb ook geen behoefte aan werkafspraken in mijn privé agenda.]
 

Nu zou ik er natuurlijk voor kunnen kiezen om alleen maar Gmail te gebruiken, maar ik ben nou eenmaal een fan van de desktop versie van Outlook, dus dat wil ik helemaal niet. Een aantal jaren geleden was er nog een tool om Outlook en Gmail aan elkaar te koppelen, maar voor zover ik weet bestaat die al een tijdje niet meer.

Er is wel een Outlook app voor Android, maar volgens mij heb ik daar niks aan. Die is namelijk gekoppeld aan de Outlook webmail en web-agenda. aIk heb ooit een poging gedaan om alle afspraken in de webversie van de Outlook agenda te zetten, maar dat vond ik niet werken.]
Het gaat mij om de lokale agenda. En het is me tot nu toe ook niet gelukt om de lokale Outlook agenda te synchroniseren met de Outlook web-agenda … dAls dat wel zou kunnen, zou dat ook prima zijn.]

 

Weet iemand een oplossing, behalve Outlook de deur uit doen 🙂 ? Dank alvast. 

 

 

Wat heeft die vraag met KPN te maken?


Dag JanD,

Op zich een hele goede vraag.

Maar KPN zegt zelf: ”Stel hier je vragen over KPN webmail, Outlook, POP3, SMTP, IMAP, mail instellingen en KPN Cloud.” :)


Hallo @pooh-15 wacht dan  de eventuele reacties van andere forumleden af.

Succes.

 


Hallo @pooh-15 

 

Je kan in outlook je Google agenda toevoegen en laten synchroniseren, dat synchroniseren werkt maar 1 kant op van Google naar Outlook, niet andersom.
Alles wat je in de Google agenda zet wordt dan ook in outlook getoond.

Zie deze link hoe je dat instelt: https://support.microsoft.com/nl-nl/office/google-agenda-bekijken-in-outlook-c1dab514-0ad4-4811-824a-7d02c5e77126


Dank voor je reactie, maar helaas … volgens mij gaat dit tussen 2 internetagenda's, die van Google en de webmail van Outlook. En het gaat mij juist om de lokale Outlook agenda.

Ik hoop dat ik dit verkeerd zie ...

 


Dat zie je inderdaad verkeerd, het gaat hier echt om het lokale outlook programma, dat kan je ook uit de afbeeldingen opmaken.

Het enige wat je online doet bij Gmail is die link voor de synchronisatie van de Google agenda kopiëren.


Hartelijk dank. Daar ga ik eens uitgebreid naar kijken. Dankjewel.

Update: Geinstalleerd. En het werkt! 
Wel jammer dat ik in Outlook niks kan wijzigen in de Google agenda; dat zou echt ideaal zijn. Ik zou het zo graag andersom willen. Dat ik alles in Outlook zet en dat het dan automatisch in de Google Agenda komt. Maar het is een begin; ik kan in ieder geval nu makkelijker zien of alles in beide agenda's staat.