Skip to main content
Beantwoord

Outlook app op MacBook vraagt om IMAP wachtwoord

• August 19, 2025
  • 3 reacties
  • 57 keer bekeken

Hallo, mijn Outlook op mijn Mac vraagt om een imap wachtwoord. Deze ben ik vergeten. Op mijn iPhone werkt de app nog wel, maar daar kan ik het wachtwoord niet vinden. Ik kan wel inloggen op mijn webmail, en microsoft. Hoe kan ik mijn wachtwoord vinden of resetten? Hartelijk dank voor uw antwoord!

Beste antwoord door WMG-N

@5Prinsen

Het wachtwoord is hetzelfde wat je ook voor de KPN webmail gebruikt. Per KPN account heb je (hopelijk) een verschillend wachtwoord ingesteld.

Als je jouw wachtwoord vergeten bent kun je altijd jouw wachtwoord wijzigen m.b.v. de optie “Wachtwoord vergeten" bij het inloggen bij het KPN ID. In “Mijn KPN” kun je altijd jouw wachtwoord(en) wijzigen van jouw KPN emailaccounts. Of kies https://email.kpn.com.

Men wordt STERK aangeraden om altijd voor verschillende diensten verschillende wachtwoorden te hebben. Bijv. bij het KPN ID en voor de (KPN) emailaccount(s). Ik persoonlijk heb dat ook gedaan (KPN ID, KPN accoounts, Microsoft, …….. ) (hint, hint)

3 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 19, 2025

@5Prinsen

Het wachtwoord is hetzelfde wat je ook voor de KPN webmail gebruikt. Per KPN account heb je (hopelijk) een verschillend wachtwoord ingesteld.

Als je jouw wachtwoord vergeten bent kun je altijd jouw wachtwoord wijzigen m.b.v. de optie “Wachtwoord vergeten" bij het inloggen bij het KPN ID. In “Mijn KPN” kun je altijd jouw wachtwoord(en) wijzigen van jouw KPN emailaccounts. Of kies https://email.kpn.com.

Men wordt STERK aangeraden om altijd voor verschillende diensten verschillende wachtwoorden te hebben. Bijv. bij het KPN ID en voor de (KPN) emailaccount(s). Ik persoonlijk heb dat ook gedaan (KPN ID, KPN accoounts, Microsoft, …….. ) (hint, hint)

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 21, 2025

Hi ​@5Prinsen, welkom bij onze community. 

En goede vraag en een mooi antwoord van WMG-N, ook over het belang van verschillende wachtwoorden. Is het je gelukt met zijn tips? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 22, 2025

hi,

Ja het is gelukt! Alleen bleek dat de uitgaande server was verandert…

maar het is uiteindelijk gelukt!

bedankt!