Skip to main content

Kan iemand mijn helpen dat ik steeds maar opnieuw moet aanmelden in Outlook met mijn IMAP/POP wachtwoord.

De instellingen daar staan goed.

Nu is mijn kpnmail.nl ook mijn Microsoft account

 

 

Even met MS contact opnemen, die zijn nogal aan het ‘klooien’ met accounts i.v.m. de uitfasering van de Windows Mail.

Werkt de KPN Webmail wel goed? @dirmie 


Ha @dirmie, wat rot om te lezen dat het niet goed werkt! Heb je het advies van N.N. ter harte genomen en heb je contact met Microsoft gehad? Ik ben benieuwd of het opgelost is. 


Nee, want zoals je in het forum topic ‘Outlook blijft vragen om imap/pop wachtwoord’ leest, komt het eigenlijk alleen maar voor met KPN accounts.

Als dit een algemeen probleem zou zijn, dan zou je daar veel meer online over kunnen vinden, maar eigenlijk helemaal niet. Wel hier in dit forum volop.

Ik zeg niet dat het alleen aan KPN ligt, maar het is opmerkelijk dat geen een van de andere email accounts die ik heb geconfigureerd in de Windows mail Outlook app vraagt om een wachtwoord. Het is elke keer het KPN account. En ook online vind je dit specifieke probleem niet terug. (ook vervelend dat je moet filteren of het de ‘consumenten Outlook app is, of de betaalde MS 365 Outlook programma. Daar zijn wel wat issues te vinden, maar dan in het algemeen)


Ergens in de instellingen van windows mail staat iets over aanmelden met een wachtwoord. Heb je daar een vinkje gezet? En het is of pop3 of IMAP, een kombi gaat niet. Ook goede poortnummers?


KPN  Webmail werkt goed..

Microsoft schrijft=== bestand in Outlook openen en bij account instellingen daar zou ik het misschien kunnen vinden, alleen geen idee waar dit staat, er staat alleen maar Start-Weergave-help.

 

 


Heb net mijn kpnmail enkele malen toegevoegd en weer verwijderd aan het "nieuwe outlook" (oude windows mail).

Eerst melding wachtwoord geweigerd, maar opeens werkte het.

Bij het toevoegen van het wachtwoord, heb je een slider met “meer weergeven". Activeer die.

Dan zie je als je naar beneden scrollt een "smtp” wachtwoord. Voeg daar hetzelfde wachtwoord eens in.

En dan even wachten. Synchronisatie is niet meteen klaar.

 


Reageer