Skip to main content
Beantwoord

Outlook calendar niet aangepast na verandering afspraak, maar webmailagenda wel

  • 22 August 2024
  • 6 reacties
  • 57 keer bekeken

Goedemiddag,

 

Ik gebruik MS outlook via office 2019 professional plus en heb mijn KPN mailaccount daaraan gelinkt. De agenda in outlook werkt normaliter goed, maar een recente verandering van een afspraak (nieuwe tijd) werd niet in outlook aangegeven maar wel in mijn webmailagenda. In de outlook calendar staat nog de originele tijd; in de webmail agenda de aangepaste tijd. 

 

Waarom is dit en hoe kan ik dit voorkomen in de toekomst (ik gebruik de webmailversie maar zelden)?

 

Bij voorbaat dank,

 

Sebastiaan   

Hallo @Filemon 

 

Hoe heb je de agenda gekoppeld aan outlook want standaard werkt dat niet met outlook.

Heb je die afspraak gewijzigd in outlook of in de webmail agenda?


Bedankt voor je antwoord GeSp,

 

Ik heb geen idee hoe ik het gekoppeld heb. Ik heb mijn mail account aan outlook gekoppeld en verder niets gedaan, maar de agenda werkt toch (tenminste behalve dat die verandering niet wordt aangepast).

Iemand anders stuurde me een zoom uitnodiging, deze werd automatisch in mijn agenda geplaatst en daarna heeft hij hem gewijzigd. Die wijziging kwam wel door in mijn webmail agenda maar niet in de outlook calendar…

Ik gebruik mijn agenda of calendar eigenlijk zelf niet. Alleen dit soort zoom afspraken worden er automatisch in geplaatst.

 

Vriendelijke groet, S


@Filemon Dat je het in beide ziet komt dan i.d.d. doordat het automatisch in beide agenda's terecht komt via een uitnodigingsmail (waarschijnlijk op dezelfde manier als bij een Teams uitnodiging gebeurd), een koppeling tussen die agenda's is er dus niet.

Wordt die wijziging ook per mail verstuurt? Zo ja dan zou je verwachten dat beide agenda's de wijziging verwerken.

Anders is de enige manier om de agenda's gelijk te krijgen via een synchronisatieprogramma zoals https://caldavsynchronizer.org/


Ok, nogmaals dank. De eerste uitnodiging werd per email verstuurd, maar de aanpassing niet. Gek dat die aanpassing dan wel in de webmailagenda wordt aangepast en niet in outlook calendar.

 

Ik zal er in de toekomst alert op zijn.

Vriendelijke groet, S


Ok, nogmaals dank. De eerste uitnodiging werd per email verstuurd, maar de aanpassing niet. Gek dat die aanpassing dan wel in de webmailagenda wordt aangepast en niet in outlook calendar.

Die aanpassing bereikt outlook niet als het geen mail is (of de mail gelijk wordt verwijderd na aanpassen van de webmail kalender), daarom zie je de wijziging dus alleen in de webmail agenda.


Ah, ok. Nog steeds lastig, maar dan is in ieder geval duidelijk hoe het werkt. 

Vriendelijke groet


Reageer