Hallo, ik heb een wellicht wat vreemd probleem wat ik maar niet opgelost krijg. Ik maak gebruik van de hotspot functionaliteit van mijn Samsung Galaxy S20 Ultra om mijn 5G verbinding te gebruiken op mijn laptop. Voorheen deed ik dat met Hollandsnieuwe (Vodafone netwerk) en dit werkte altijd probleemloos. Sinds ik echter ben overgestapt naar KPN Mobiel lukt het mij op geen enkele manier om op mijn laptop gebruik te maken van de Outlook client in combinatie met mijn work/school account (Office 365) van mijn werk. Outlook wil simpelweg niet synchroniseren.Â
Â
Ik heb al een hoop zaken geprobeerd:
- Reset network settings op mijn telefoon
- Volledige Factory data reset op mijn telefoon
- Outlook geïnstalleerd op een andere laptop en die verbonden met de hotspot (werkt niet)
- SIM kaart van mijn vrouw (ook KPN Mobiel) in mijn telefoon (werkt niet)
Met mijn SIM kaart in de telefoon van mijn vrouw (Samsung S10) werkt het wel. Het delen van mijn KPN Thuis wifi via de hotspot en dan verbinden werkt ook. Outlook werkt ook prima op beide laptops als deze rechtstreeks verbonden zijn met mijn thuis netwerk, zowel draadloos als bekabeld.
Â
Een eerste voorzichtige conclusie is dat het iets te maken heeft met mijn KPN simkaart in combinatie met mijn Samsung S20. Het vreemde is echter dat het probleem zich alleen lijkt voor te doen met Outlook. Andere applicaties en browsen gaan razendsnel en geven geen problemen. Ik had gehoopt dat een factory reset van mijn telefoon (want wellicht nog settings van Hollandsnieuwe/Vodafone etc.) de oplossing zou zijn, maar dit lijkt helaas niet het geval.
Komt iemand dit bekend voor, of heeft iemand wellicht nog suggesties? Zou het nog aan de SIM kaart van KPN kunnen liggen?