Skip to main content

Ik gebruik voor mijn mail Mozilla Thunderbird met de instellingen voor imap. Als mensen een reply willen sturen op een van mijn mails via Outlook krijgen ze onderstaande melding.

‘Dit is een ongeldige bestandsnaam.
Doe één van de volgende dingen:
“Controleer of het pad juist is opgegeven”.
“Selecteer een bestand uit de lijst met bestanden en mappen”.

Wil dat zeggen dat ik andere instellingen moet doen, of is dit een manco van Microsoft Outlook? Ze kunnen echter wel rechtstreeks een mail naar mij sturen, dus daar ligt het niet aan.

@meulenbr 

Stuur jij dan een bestand mee (in de email zelf of als bijlage) ? En wordt die bijlage dan ook mee terug gestuurd ?

Stuur eens een email met dezelfde bijlagen/bestanden naar een persoon met Outlook maar dan via de KPN webmail. Krijgen die mensen dan dezelfde fout ? Zo nee, dan lijkt de fout toch in Thunderbird te zitten. (Instellingen veranderen ??).


@Willy22 

Ik stuur inderdaad een bijlage mee en ook een afbeelding rechtstreeks in de email. Het is wel zo dat ik dit probleem niet bij iedereen heb.


Hoi @meulenbr, dat is een gekke melding, die zien we niet vaak. Krijgt men die melding alleen als er een bijlage bij zit? Het speelt niet bij iedereen dus, weet je of daar een verband in zit? Is het bijvoorbeeld bij mensen met een bepaald e-mailadres (@gmail.com, @live.com etc) of is dat willekeurig?

Net als WIlly ben ik ook benieuwd of het verschil maakt hij je de berichten verstuurt, speelt het ook als je dat via de Webmail verstuurt?