Skip to main content
Beantwoord

Outlook geeft foutmelding: "Fout bij ontvangen/ verzenden"

• September 2, 2026
  • 5 reacties
  • 73 keer bekeken

Beste KPN,

Sinds maandagavond (31 augustus) bij openen Outlook:

Ontvangen/ verzenden balkje (rechts onderin) loopt en plots afgebroken en verschijnt melding:

Fout bij ontvangen/ verzenden

Microsoft heeft gisteren gecheckt en kan vanuit geen probleem constateren. Hun advies navraag doen over de huidige e-mailinstellingen voor mijn @kpnplanet.nl-account. Omdat ze de juiste e-mailinstellingen nodig hebben voor configureren van het account in Outlook.

Uitgaande dat de instellingen van mobiel overeenkomstig instelling Outlook zijn had ik doorgegeven: Inkomende post: imap.kpnmail.nl / SSSL Serverpoort 993

Uitgaande post: smtp.kpnmail.nl / SSL Serverpoort 587. Dit zijn mijn instellingen op mijn mobiel 

Rechtstreeks telefonisch contact is niet mogelijk en er zijn geen storingen in mijn buurt.

Desondanks heb ik een probleem.

Kloppen de account e-mailinstellingen zoals ik deze heb doorgegeven?

Wie kan me helpen het probleem op te lossen met ontvangen en verzenden e-mail?

Graag een oplossing

Met vriendelijke groet,

PvS

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Petra09. Welkom op de Community, Vervelend dat je sinds maandag problemen hebt met het ontvangen en verzenden van e-mails in Outlook. Lukt het wel om jouw e-mail in KPN Webmail te bekijken? In het onderstaande kennisbankartikel lees je precies hoe je KPN Mail instelt in Outlook en op andere apparaten.

Wil je laten weten of het inmiddels weer werkt?

5 reacties

JanD
Wijsgeer
  • September 2, 2026

Beste ​@Petra09 werkt de KPN webmail wel gewoon goed?

Zie onderstaand hie je bij de juiste instellingen komt.

Open de webmail

Klik rechtsboven op het tandwieltje

Klik op sluit uw apparaat aan

Klik voor de juiste toepassing

Klik dan op email

je krijgt de juiste mailinstellingen te zien.

Succes.

• Auteur
  • Helper
  • September 2, 2026

Hartelijk dank!

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 7, 2026

Hoi ​@Petra09. Welkom op de Community, Vervelend dat je sinds maandag problemen hebt met het ontvangen en verzenden van e-mails in Outlook. Lukt het wel om jouw e-mail in KPN Webmail te bekijken? In het onderstaande kennisbankartikel lees je precies hoe je KPN Mail instelt in Outlook en op andere apparaten.

Wil je laten weten of het inmiddels weer werkt?

• Auteur
  • Helper
  • September 7, 2026

Bedankt voor de reactie. 
Inmiddels heeft een KPN medewerker het probleem opgelost. Mogelijk door een modem update  was het nodig de instellingen te wijzigen. 
Met vriendelijke groet,

Petra

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Fijn om te horen dat het probleem inmiddels is opgelost! Bedankt voor je terugkoppeling!