Skip to main content
Vraag

Outlook serverfout bij verzenden naar meerdere ontvangers

• March 11, 2026
  • 4 reacties
  • 30 keer bekeken

Ik wil ongeveer 85 e-mails tegelijk verzenden, maar ik krijg steeds de boodschap dat het bericht niet kan worden afgeleverd door een onverwachte server fout.

ik heb heb windows outlook.

weet iemand een oplossing? 

4 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 11, 2026

Hallo ​@MitchJJ ,

Verstuur de e-mail eens in wat kleinere groepen. Dus bv per twintig geadresseerden. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 11, 2026

Hallo Noordzee,

vanaf 15 adressen lukt wel, maar voorheen kon ik makkelijk naar meer dan 100 adressen versturen.

ik vraag me af wat er veranderd is.

maar bedankt voor je reactie 

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 11, 2026

Er gelden limieten bij KPN voor het versturen van e-mail. Dit in verband met spam.
Wat die limieten precies zijn, weet ik niet. Maar het zal mij niks verbazen als dit variabel ingesteld is. Het versturen van kleine groepen mails met een rustpauze ertussen zou geen kwaad kunnen, en een oplossing zijn.

Het is ook belangrijk hoe vaak je dergelijke e-mails wilt versturen. Als dit structureel is, dan is met misschien handig om te kijken naar speciale bulk-mail diensten. Denk aan SendGrid, Mailchimp of AWS SES. Die zijn er helemaal op ingericht om grote hoeveelheden aan e-mails te kunnen verwerken. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 12, 2026

@MitchJJ 

Gebruik je sinds kort een ander emailprogramma ? Bijv. een nieuwe versie van Outlook ? 

Kun je ook de volledige foutboodschap hier vermelden ? Komt deze uit Outlook of komt van de KPN zelf ? Is dat te achterhalen ? Dit omdat je met Outlook in feite op de servers van Microsoft zit te werken. Als je dan een email verstuurt dan verstuur je in feite een email vanaf de servers van MS email naar de KPN servers die ze weer verder doorstuurt. Daarom kan deze fout van MS afkomstig zijn, die al ingrijpt voordat ze verder worden doorgestuurd.