Skip to main content

Gebruik Hetnet.nl, Outlook. Bij verzending email signaal: code 421, connect error 10060. Gepoogd het op te lossen. Geboden oplossingen mij te ingewikkeld

Hallo @Jan Christiaan 

Waarschijnlijk gebruik je nog oude instellingen en die werken nu niet meer.

Zie deze pagina voor de juiste instellingen: https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

IMAP-instellingen

Inkomende server: imap.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 993 invullen)

Gebruikersnaam: KPN e-mailadres

Wachtwoord: KPN wachtwoord

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)

POP-instellingen

Inkomende server: pop.kpnmail.nl (SSL aanvinken en poort 995 invullen)

Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl (TLS aanvinken en poort 587 invullen)

Let daarbij vooral op de serverinstellingen, je moet waarschijnlijk in outlook de poorten en versleutelingsoptie (SSL/TLS StartTLS) aanpassen en bij uitgaande mail de authenticatie aanzetten (dus ook daar je e-mailadres en bijbehorend wachtwoord invullen).

Als je er niet uitkomt, plaats dan afbeeldingen van je huidige instellingen, poets dan wel je persoonlijke gegevens even weg zoals naam, e-mailadres gedeelte voor de @.

Hi @Jan Christiaan,

Ik zie dat @GeSp al een mooi overzicht van de actuele email instellingen geplaatst heeft, en hoop dat het jou inmiddels gelukt is om de mail weer aan de praat te krijgen 😊

Mocht dat nog niet het geval zijn, dan horen we graag waar je nog tegenaan loopt zodat we verder met je mee kunnen denken!

Goedenavond ik heb zojuist een nieuwe profiel in mijn mail aangemaakt met bovenstaande instellingen maar helaas blijf ik error 421 terug krijgen. 
Aanmelden voor ophalen lukt wel maar verzenden krijg ik niet ingesteld.

Graag hoor ik ho ik dit verder aanpak.

Gr B Dirkx

Reageer