Skip to main content

Afgelopen maandag zijn we aangesloten op glasvezel van Delta. Helaas levert KPN dat niet op ons adres, maar we willen onze KPN abonnementen wel laten lopen en hopen over een jaar Delta weer te kunnen opzeggen. Het TV abonnement loopt ook alleen bij KPN, niet bij Delta en ik wil ook KPNmail blijven gebruiken.

Helaas kan ik in Outlook nu geen KPN mail meer versturen, wel ontvangen. Ook doet de TV boven het niet meer. We hebben nu 2 kastjes in de meterkast, 1 van Delta voor glasvezel internet en 1 van KPN voor de tv. De naam van ons netwerk is hetzelfde gebleven en de monteur heeft ook de KPN wifi versterkers nu aangesloten op de Delta box. 
Ik heb de accountinstellingen in Outlook al gecontroleerd, maar blijf de foutmelding houden: “550: 5.7.1 Unable to realy without authentication” Is het wel mogelijk om Outlook goed te configureren en hoe doe ik dat dan?

Hoi @MWE ,

Het is zeker mogelijk om Outlook goed te configureren. Het is in dit geval belangrijk dat je in je accountinstellingen ervoor zorgt dat ook voor de uitgaande mail een gebruikersnaam en wachtwoord opgegeven wordt. Zo lang je dat niet instelt zul je alleen kunnen versturen via het KPN netwerk.

Op de TV-vraag kan ik je helaas geen antwoord geven, maar hopelijk dat een van mijn collega's je daar verder mee kan assisteren.


@MWE :

Om jouw KPN emailadressen te kunnen blijven gebruiken moet je een “email only” bij de KPN aanvragen (à 7,50 euro per maand) bij de KPN klantenservice. Daarvoor krijg je 5 mailboxen.

Instellen van Outlook: https://www.kpn.com/service/internet/e-mail.htm Daar vind je meerdere handleidingen o.a. voor Outlook


@MWE :

Om jouw KPN emailadressen te kunnen blijven gebruiken moet je een “email only” bij de KPN aanvragen (à 7,50 euro per maand) bij de KPN klantenservice. Daarvoor krijg je 5 mailboxen.

Bedankt voor je reactie; dat weet ik, maar we willen met ons huidige abonnement incl. TV bij KPN blijven, niet alleen met mail. We hebben alleen een jaarabonnement bij Delta genomen om de glasvezel aangesloten te krijgen. KPN levert op ons adres max. 30 MBps


Hoi @MWE ,

Het is zeker mogelijk om Outlook goed te configureren. Het is in dit geval belangrijk dat je in je accountinstellingen ervoor zorgt dat ook voor de uitgaande mail een gebruikersnaam en wachtwoord opgegeven wordt. Zo lang je dat niet instelt zul je alleen kunnen versturen via het KPN netwerk.

Op de TV-vraag kan ik je helaas geen antwoord geven, maar hopelijk dat een van mijn collega's je daar verder mee kan assisteren.

Bedankt, dat was nog een extra vinkje in de geavanceerde instellingen. Het werkt nu.

Voor wat betreft de TV ga ik eerst kijken hoe de kabels van die ontvanger zijn aangesloten De TV beneden is via een draadloze ontvanger aangesloten op de KPN Experia box. Misschien is de ontvanger boven nu via een extra Netgear kastje op de ontvanger van Delta aangesloten. Vanuit dat kastje lopen ook de kabels weer naar de Wifi versterker op de zolder verdieping. Hoe krijgen we de TV boven dan weer op de Experia box? Kan dat alleen met een extra kabel of eventueel ook met een 3e draadloze ontvanger?


Als de ontvanger boven verbinding heeft met het Delta netwerk, dan zal het inderdaad niet werken. Mijn advies is dus om dat als eerste te controleren. Er vanuitgaande dat dat het geval is, is het lastig om in te schatten hoe je de tv boven weer op de juiste verbinding krijgt, omdat ik je thuissituatie niet ken. Dat kan inderdaad met een extra draadloze ontvanger, maar als je ook kabels naar boven hebt lopen, kan je overwegen om hem direct met een kabel aan te sluiten op de KPN verbinding. Zolang het tv-kastje maar op de juiste verbinding zit. Op welke manier je dat doet is niet zo heel belangrijk uiteindelijk.


Hoe gaat het nu met de tv boven @MWE? Heb je die weer goed aan de praat nu?