Skip to main content

Overgestapt op kpn.

oude e-mailadres niet meer te gebruiken, want ik heb nu kpn als provider.

hoe krijg ik mijn oude e-mail adressen naar nieuwe provider?

 

zender1

 

Volgens mij gaat dat niet. Als de oude provider bijv. ziggo is, eindigt het e-mail adres met @ziggo.nl. Dit adres wordt beheerd door Ziggo, daar heeft KPN geen controle over. De enige oplossing zou zijn een abonnement bij Ziggo voor alleen e-mail, maar dat wordt meestal alleen in combinatie met internet aangeboden. Bij providerwissel is het het handigst om voor de wissel een betaald of gratis provider-onafhankelijk e-mail adres te nemen, dan kan later nog altijd bekeken worden of een overstap naar @kpnmail gemaakt wordt.

 


Hallo @Zender1 , als je van een andere provider afkomt, raak je in de regel altijd je mailaccounts kwijt, of je moet, zoals bij KPN kan, een betaald mail only account nemen bij die provider.

Je kunt ook een universeel mailaccount nemen bij een mailprovider, dan ben je niet afhankelijk van providers waar je mee wisselt.

 


Je kunt in elk geval wel al je oude mails kopieren of verplaatsen naar je nieuwe imap box van kpn. 
Dan een auto reply op je oude box zodat iedereen die een mail stuurt geinformeerd is over de wijziging. 
en dan alle regstraties in winkels etc aanpassen die op je oude mail staan.  Pffffff
Overstappen is best veel werk. 
 


@Zender1 

Je kunt niet jouw oude emailadressen meenemen naar de KPN.

Wat je wel kunt doen is de emails van jouw oude provider te kopieren / verplaatsen naar de nieuwe emailadressen bij de KPN. Indien je dat wilt kan ik je uitleggen hoe dat moet gebeuren.


Je kunt in elk geval wel al je oude mails kopieren of verplaatsen naar je nieuwe imap box van kpn. 
Dan een auto reply op je oude box zodat iedereen die een mail stuurt geinformeerd is over de wijziging. 
en dan alle regstraties in winkels etc aanpassen die op je oude mail staan.  Pffffff
Overstappen is best veel werk. 
 

Inderdaad, als jij een gijzel e-mail adres van de provider gebruikt is dat idd veel werk en vergeet je altijd wel wat, ik heb na mijn eerste aanvaring rond 2000 meteen een andere optie genomen, provider onafhankelijk en zelfs de huis telefoon naar een sip aanbieder, eigen router dus voor mij is overstappen nu een kwestie van minuten, even de instellingen in de router omzetten en opnieuw opstarten en klaar.


@Zender1 

Je kunt nog een 6 maanden gebruik maken van jouw oude account bij de vorige provider. Je kunt bijv. daar alle email laten doorsturen naar jouw KPN account. Dan moet in jouw emailprogramma alle email van die vorige provider naar een speciale map laten verplaatsen zodat je weet welke mensen je nog een “verhuisbericht” moet sturen. Hopelijk heb je nog een flink aantal oude emails bewaard. Aan de hand van die oude emails weet je ook wie nog een berixchtje moet sturen.


Hoi @Zender1, welkom bij ons op het forum en welkom bij KPN. Je bent al op weg geholpen zo te zien door de anderen. Als die e-mailadressen bij een andere provider actief waren kunnen die niet bij ons actief zijn. Wij kunnen alleen KPN e-mailadressen aanmaken en gebruiken, en adressen van providers die overgenomen zijn (zoals Telfort, Hetnet, Planet etc). 

De suggestie die hmmsjan_2, JanD en Willy hebben gegeven is dan de beste oplossing:

Volgens mij gaat dat niet. Als de oude provider bijv. ziggo is, eindigt het e-mail adres met @ziggo.nl. Dit adres wordt beheerd door Ziggo, daar heeft KPN geen controle over. De enige oplossing zou zijn een abonnement bij Ziggo voor alleen e-mail, maar dat wordt meestal alleen in combinatie met internet aangeboden. Bij providerwissel is het het handigst om voor de wissel een betaald of gratis provider-onafhankelijk e-mail adres te nemen, dan kan later nog altijd bekeken worden of een overstap naar @kpnmail gemaakt wordt.