Skip to main content

Ik kreeg een poosje geleden bericht dat mijn Telfort mail only abonnement overgezet werd naar KPN.

Ik wist geeneens dat ik dat mail adres nog had, is schijnbaar blijven hangen met de verhuizing naar mijn huidige adres waar ik van koper overging naar een totaal pakket op de glasvezel.

Dit is door Telfort nog uitgezocht maar ze konden er niks meer mee doen.

Nu kreeg ik vandaag de eerste factuur van KPN ervoor, kost niks maar dat terzijde, het mail adres staat nog geregistreerd op mijn vorige adres en ik weet geeneens meer hoe het mail adres heet, ik krijg de factuur op mijn gekoppelde Live mail adres.

Is het mogelijk om dit adres over te hevelen naar mijn huidige adres en te koppelen aan het KPN ID of het adres in zijn geheel te verwijderen uit de systemen?

Alvast bedankt, zal in het kopje extra informatie even het klantnummer en adres vermelden waar dit op geregistreerd staat.

 

@Doornekamp33 :

Ja, dat emailadres kan worden overgeheveld naar jouw KPN abonnement en dat wordt dan als alias aan jouw KPN (email) account “gehangen”. Maar dat moet gedaan worden door een medewerker van de KPN. Maar dan moet dat abonnement al wel overgezet zijn. Anders kan de KPN niet voor beide abonnementen de gegevens opzoeken. Ze moeten natuurlijk wel weten welk emailadres naar welk abonnement moet worden verplaatst.

Het is jammer dat je het emailadres e.d. niet meer weet. Staat het emailadres niet op de maandelijkse rekening ? Want als je daarmee bij Telfort inlogt en je wordt doorgestuurd naar de KPN dan is dat het signaal dat dat ene emailadres is overgezet naar de KPN.

Werd er ook een datum genoemd wanneer dat ene abonnement wordt overgezet ? Zo ja, dan moet je helaas tot na die datum wachten voordat dat emailadres kan worden verplaatst en het “email only” abonnement kan worden opgeheven. Plaats dan ook een nieuwe reactie in dit topic om opnieuw de aandacht van de moderators te trekken.


Probleem is dat ik dus helemaal niks weet, wist geeneens dat het adres is blijven zweven in de Telfort systemen, tot ik een poos geleden bericht kreeg dat ik overgezet ging worden naar KPN, toen is Telfort aardig aan het zoeken geweest en het is dat Bart vroeg naar mijn oude adres en het zo vond, maar toen was het al over naar KPN.

In de factuur staat een klantnummer, maar geen mail adres jammer genoeg.

Mail gebruik ik zelden tot nooit van een provider, zo'n gedoe als je een andere wil, maar bij sommige sites wil ik het nog wel eens gebruiken zodat ik niet lastig gevallen word met mail, mijn huidige TM box staat ook voller dan vol met rotzooi waar ik nooit naar kijk.

 

Maar het hoeft niet onder mijn nieuwe KPN mail te komen hangen, ik wil hem op mijn huidige adres hebben zodat ik er in kan via de KPN ID.


@Doornekamp33 :

Vul bij jouw privé gegevens de laatste 3 cijfers van het bankrekeningnummer waar het abonnementsgeld vanaf wordt geschreven. En wacht op een reactie van een moderator.


Staat er al vermeld, zelfs de laatste 4 cijfers, maar geld word er niet geïncasseerd, is gratis en anders had ik alles terug geboekt, na jaren van niks weten ineens voor iets betalen, dacht het niet.


@Doornekamp33 :

Aha, daar zit dus de kneep. Ik dacht dat zulke gratis adressen allang “uit de lucht gehaald” en verdwenen waren.

Bij de KPN letten ze daar beter op. Als je bij zo'n gratis emailadres een tijdje (1 jaar ? 2 jaar ?) niet meer inlogt dan krijg je (op dat ene emailadres ?) een bericht van de KPN dat het account na bijv. 1 of 2 maanden wordt verwijderd, tenzij je het emailadres weer gaat gebruiken. Maar het probleem is dus dat je geen toegang meer hebt tot dat emailadres en dus ook waarschijnlijk op dat adres geen email meer binnen krijgt / hebt gekregen.

Je kan ook gewoon niks doen. Dan lost het probleem zich vanzelf op (zie hierboven). anders moet je wachten totdat een moderator reageert.


En elke maand een factuur doorsturen via de gekoppelde mail, daar wil ik juist vanaf.


@Doornekamp33 :

Welke factuur ? Het emailadres was toch gratis ? Indien je dus wel elke maand een factuur ontvangt wordt de vraag: Wordt de factuur naar dat gratis emailadres gestuurd of naar een ander emailadres dat je wel regelmatig gebruikt ?


De factuur word gestuurd naar het live mail adres wat gekoppelt is aan dit gratis mail adres, kosten factuur 7.50, korting 7.50 te betalen 0.00.

 


Via een omweg ben ik er vanaf, heb een nieuw KPN id  aangemaakt op het oude adres en heb de mail gevonden, dus die nu verwijderd, box was leeg denk ik.

Nu nog van dat KPN id afkomen, ook al zal ik daar geen last van hebben.


Hi Doornekamp. 

Ik zie dat het al gelukt is om het e-mailadres over te zetten. Nu dus alleen nog de KPN ID verwijderen. Begrijp ik het goed? Om welk ID gaat het? Als daar verder niets meer aan is gekoppeld, dan kan ik het laten verwijderen. 

Laat het me weten. 


Hoi @Alex_P gaat om het KPN id wat ik even heb aangemaakt om dat e-mail adres op te sporen, ging nog best handig trouwens, zou er niet wat meer veiligheid op moeten zitten.

Zal het e-mail van de KPN id even in de extra informatie zetten, dit ID dat ik hier gebruik mag niet weg.


Nee dat snap ik, dat kan ook niet iedereen als het goed is. Zonder klantnummer. 

Dat je ID die je hier gebruikt moet blijven snap ik, hehe. Heb het voor je doorgezet, het zal binnen enkele dagen worden verwijderd. 


Dank je @Alex_P , Dan is alles weer opgeschoond hoop ik, nu nog iets meer dan een week wachten tot ik weer klant ben bij KPN.


Vreemd, had het e-mail only adres opgezegt, krijg ik nu facturen voor dat e-mail adres, is er iets mis gegaan met verwijderen, alles was opgeschoont dacht ik.


@Doornekamp33 :

De KPN is een goed ge-oliede machine, niet waar ?  :wink:


Jazeker, gaat gesmeerd hoor, en zolang het niks kost is het alleen maar irritant, maar dat is maar 1 keer per maand.😁😁


Vreemd, had het e-mail only adres opgezegt, krijg ik nu facturen voor dat e-mail adres, is er iets mis gegaan met verwijderen, alles was opgeschoont dacht ik.

Hmm. Ik zie op jouw adres geen E-mail only abonnement. Heb je een klantnummer voor me? 


@Alex_P Klopt, is ook op mijn oude adres, heb weer een KPN ID aangemaakt en hij bestaat dus nog maar zonder E-Mail adres in het abonnement.

Kan hem ook niet verhuizen, krijg ik een foutmelding.

Zal even in opmerkingen in mijn profiel de gegevens zeten die je nodig hebt, hopen dat het nu lukt.

 


Bij deze geregeld.


Perfect gegaan, heb de bevestiging ook al binnen, bedankt @Alex_P Voor de snelle service.


Geen dank, graag gedaan. :relaxed:


Denk je er definitief vanaf te zijn, word je gisteren er weer mee geconfronteerd, een mail dat ik nog 2 weken mijn mail kan veilig stellen, waarom.:grin::grin:

Maar als het laatste maar niet het huidige MijnKPN account is, we gaan het meemaken, nog 14 dagen met iets opgescheept zitten waar ik nooit iets vanaf wist en ineens in de schoot geworpen kreeg.:stuck_out_tongue_winking_eye:

 

U hebt laatst uw E-mail Only abonnement opgezegd.

Deze e-mailaccounts vervallen over 2 weken
Bij uw abonnement horen de volgende e-mailaccounts, e-mailadressen en extra e-mailadressen:

2343a656-b48d-4868-803d-af63b349be7b

Deze e-mailaccounts en e-mailadressen zijn nog maar 2 weken actief. U kunt daarna dus geen e-mails meer ontvangen en versturen.

 

 

Gebruikt u Webmail van KPN?
Download dan op tijd uw belangrijke berichten. Want u kunt uw e-mail over 2 weken niet meer bekijken of beheren.

 

Uw MijnKPN account stopt ook
Uw MijnKPN account voor 'TV, Internet en Bellen' dat hoort bij klantnummer xxxxxxxxxx werkt ook niet meer vanaf . U hebt tot die tijd nog toegang om bijvoorbeeld oude facturen te kunnen downloaden.