Skip to main content

Zeer slechte zaak dit. Ik ben als XS4ALL klant onlangs overgezet op de techniek van KPN en vanwege de berucht slechte reputatie van KPN onder XS4ALL klanten van het eerste uur gestart met het zoveel mogelijk overal vervangen van mijn XS4ALL adres naar een ander, door mij in privé afgenomen mailadres. Dit opdat ik t.z.t. niet meer vanwege het feit dat ik "overal" geregistreerd ben met mijn XS4ALL adres, gebonden blijf aan KPN. Zo ook mijn Microsoft account overgezet. Bleek ik nog ergens een Windows partitie te hebben staan waarbij ik moet aanloggen met mijn "oude" Microsoft account. Even het primaire adres terugzetten of een nieuw, tijdelijk account aanmaken -al was het maar om 1 x in te loggen om mijn Office pakket te deactiveren om het te kunnen overzetten- lukt dus niet meer….  

"Privacy issues"….. welke dan? "Bijkomend voordeel is dat er bij een overstap geen problemen optreden". Inderdaad, dat moesten we daarom ook maar snel doen.

Valt hier nou ècht helemaal niets aan te doen?

@LoekN

“Slechte reputatie van KPN” ?? Ik heb ook meer dan één “slecht verhaal” gehoord/gelezen over XS4all !!

 

Nieuw emailadres/-alias aanmaken:

  • KPN ID aanmaken
  • Eerst jouw producten koppelen aan jouw abonnement: MijnKPN > Producten > Product toevoegen > ….
  • Emailaccount(s)/-adres aanmaken/wijzigen: MijnKPN > Producten > (jouw adres) > informatie en instellingen > ……………

Alle xs4all emailadressen werken gewoon en die blijven dat ook doen!! 


Ik snap ook echt niet wat het issue nu eigenlijk is, de xs4all abonnees die overgezet worden naar kpn behouden gewoon hun xs4all.nl mailadressen dus wat dat betreft verandert er helemaal niets.


@LoekN 

Inderdaad, er gaat "wel eens wat mis” bij de KPN maar deze reactie vind ik (persoonlijk) overdreven.


Alle xs4all emailadressen werken gewoon en die blijven dat ook doen!! 

Ik snap ook echt niet wat het issue nu eigenlijk is, de xs4all abonnees die overgezet worden naar kpn behouden gewoon hun xs4all.nl mailadressen dus wat dat betreft verandert er helemaal niets.

 

Geen idee waarom mijn bijdrage is verplaatst naar "Overstap… etc." Ik heb nl. helemaal geen problemen met e-mail als gevolg van de overstap. Ik wilde alleen uit voorzorg mijn e-mailadressen waarmee ik bij diverse websites geregistreerd sta, provider-onafhankelijk maken.  Om die reden wilde ik ook mijn Microsoft account veranderen. Ja, omdat ik er rekening mee hield misschien ooit te willen overstappen, maar nee: concrete plannen daarvoor had ik niet.
 
Ik heb, onder een ander topic, gereageerd op een bericht waarin iemand zijn beklag deed dat de mailadressen van KPN (maar ook Tiscali, ook XS4ALL) zonder waarschuwing zijn veranderd van privé mailadressen naar zakelijke mailadressen, waardoor deze persoon met hetzelfde probleem zat als ik. Namelijk: ik heb mijn Microsoft account omgezet van xxxx@xs4all.nl naar een ander mailadres, maar wilde het voor korte tijd terugzetten om nog 1x in te loggen bij Windows op een PC die ik al een tijdje niet meer had gebruikt, maar waar nog wel waardevolle info op stond. Dat terugzetten lukt niet omdat MS geen "zakelijke" mailadressen toestaat en het xs4all adres inmiddels als zodanig behandelt. Mijn Windows installatie kent alleen xxxx@xs4all.nl als administrator account en accepteert geen ander (@Willy22: nieuw e-mailadres/alias aanmaken gaat je hier dus ook niet helpen; het gaat hier om een MS account). Dat bestaat inmiddels dus niet meer, en is ook niet meer aan te maken, volgens Microsoft als gevolg van een policywijziging van KPN. Die valt m.i. niet uit te leggen: ik zie niet in waarom mijn persoonlijke mailadres ineens zakelijk zou moeten zijn en een goede verklaring daarvoor geeft KPN ook niet ("iets met privacy issues"; "konden niet staan achter de manier waarop MS dit heeft geregeld"). Ook raar is het advies om dan maar een outlook- of gmail-account aan te maken, omdat dat ook handiger zou zijn bij overstappen naar een andere provider. Dat klopt wel, maar dat zou je als provider toch helemaal niet moeten willen? Hoe serieus moet je zo'n antwoord nemen?

Je kan het een overdreven reactie noemen, maar het kost me uren aan achterhalen wat er aan de hand kan zijn (in de FAQ's en technische info is hierover niets terug te vinden) en zoeken naar een oplossing die er uiteindelijk niet blijkt te zijn. Kwestie van jammer dan, gegevens weg. Dát is wat ik een zeer slechte zaak heb genoemd: dat hierover niet is gecommuniceerd, terwijl je kan bedenken dat de gevolgen potentieel ingrijpend zijn - en in mijn geval ook zijn.

Dat mijn bijdrage is verplaatst naar een topic dat hier niets mee te maken heeft, toont voor mij aan dat degene die dit heeft gedaan, het verhaal niet heeft gelezen. Daar kan ik verder ook niks aan doen.


@LoekN

“Slechte reputatie van KPN” ?? Ik heb ook meer dan één “slecht verhaal” gehoord/gelezen over XS4all !!

 

Nieuw emailadres/-alias aanmaken:

  • KPN ID aanmaken
  • Eerst jouw producten koppelen aan jouw abonnement: MijnKPN > Producten > Product toevoegen > ….
  • Emailaccount(s)/-adres aanmaken/wijzigen: MijnKPN > Producten > (jouw adres) > informatie en instellingen > ……………

@Willy22 : het volledige citaat moet luiden: “slechte reputatie van KPN onder XS4ALL klanten van het eerste uur", waarmee ik niet heb willen zeggen dat dat ook mijn mening is. Het was voor mij wel de aanleiding om overal waar ik nu mijn xs4all adres nog gebruik, dat te gaan vervangen door een ander, provider-onafhankelijk adres. In mijn geval heb ik gekozen voor een betaalde e-maildienst.


Het was voor mij wel de aanleiding om overal waar ik nu mijn xs4all adres nog gebruik, dat te gaan vervangen door een ander, provider-onafhankelijk adres.

Ik snap alleen niet wat de correlatie is tussen de overgang van xs4all naar kpn en het afscheid nemen van xs4all.nl emailadressen.


Ik snap alleen niet wat de correlatie is tussen de overgang van xs4all naar kpn en het afscheid nemen van xs4all.nl emailadressen.

 

Dat zit zo: ik kon me al die jaren (ongeveer 25 jaar) niet voorstellen ooit bij XS4ALL weg te zullen gaan en daarom bleef ik altijd hetzelfde e-mailadres gebruiken om te registreren, etc. Ook uit gemakzucht, realiseerde ik me later. Dat is allemaal net een tikkeltje minder vanzelfsprekend geworden en dus ben ik begonnen met omzetten. Zonder concrete plannen voor een overstap, maar wel om mijn handen vrij te hebben als het toch ooit zo ver zou komen.

Je verwacht niet dat je dan aanloopt tegen een probleem met je MS account. Dan kom je er achter dat je niet de eerste bent, maar dat noch MS, noch KPN hier iets aan gaan doen.  Die frustratie moest eruit, en dat heb ik gedaan door een eerdere bijdrage in een ander topic bij te vallen. Voor mij was het daarmee klaar, het was duidelijk dat mijn probleem toch niet zou worden opgelost. Ik had geen idee dat mijn reactie hier onder het onderwerp Overstap zou opduiken, dat was ook helemaal mijn bedoeling niet.


@LoekN 

Heb je nu nog een KPN account (al dan niet met XS4all emailadressen) ? Dan kun je daar tijdelijk Ă©Ă©n of meer extra aliasen aanmaken om dat MS account over te zetten. Of misschien weet je iemand anders met een KPN account. Dan kun je daar tijdelijk een extra account aanmaken.


Hoi @LoekN, dit is inderdaad heel vervelend, maar heeft niets met de overstap te maken. 

De e-mailadressen zijn inderdaad als corporate aangemerkt. Zie daarvoor dit topic met meer informatie hierover. Dit is vanwege privacyoverwegingen. Ik kan er niet meer van maken. :(