Skip to main content

Hallo,

 

Ben vandaag overgestapt van outlook 2007 naar outlook 2019 omdat mail verzenden niet meer werkte.

Ging redelijk vlot maar ik kan nog steeds geen mails versturen. Ontvangen lukt wel.

Outlook 2019 heeft blijkbaar alle instellingen automatisch overgenomen van wat er bekend was.

Heb geprobeerd de server instellingen aan te passen maar krijg dan telkens melding “er is iets mis gegaan … , probeer het opnieuw”

Kan iemand mij verder helpen?

 

Groeten Ad

Hoi @ahooij, welkom hier. 

Je kan dus geen mail meer verzenden via Outlook. Via de webmail werkt het nog wel toch? Want als dat het geval is, zit het in de instellingen.


Ik ga er van uit dat het gelukt is. Ik heb namelijk geen reactie meer gezien. 


@Bart_Z 

Hoi Bart, sorry voor de late reactie. Ik kan inderdaad geen mail verzenden via outlook maar wel via de webmail. 

Zie dat ik niet vermeld heb dat ik een email-only abonnement heb bij kpn maar dat er sinds begin dit jaar in het huis hier een internet verbinding is van Ziggo. Dat was voorheen KPN internet. Ik heb toen nog wel contact gehad met kpn of dit problemen zou geven maar dat zou in principe geen probleem moeten zijn. 

Ik heb diverse instellingen geprobeerd via de kpn site zowel met pop3 als  Imap maar dat werkt dus niet.

Ik kan nergens iets vinden dat ik dan voor de uitgaande mail gegevens van Ziggo zou moeten invullen.

Heb dit voor pop al wel geprobeerd maar zonder succes.

Bij de installatie van office 2019 is wel het account van outlook 2007 mee overgenomen. misschien die verwijderen en dan mijn account opnieuw toevoegen?

 

Ad


Helemaal opnieuw instellen is zeker een optie. Want het zit duidelijk in de instellingen aangezien het via de webmail wel gewoon werkt. Dus ergens in Outlook gaat het mis. 


 

Ik heb diverse instellingen geprobeerd via de kpn site zowel met pop3 als  Imap maar dat werkt dus niet.

POP3 en IMAP zorgen alleen voor het ontvangen van mail. Met het verzenden hebben ze niets te maken. 

Ik kan nergens iets vinden dat ik dan voor de uitgaande mail gegevens van Ziggo zou moeten invullen.

Je moet gewoon de uitgaande mailserver van KPN gebruiken: smtp.kpnmail.nl, poort 587, SSL ingeschakeld en met authentie. Inloggen dus.

Dat moet gewoon werken. Immers stel er is een familielid bij je op visite, een KPN klant. Die verbind zn telefoon via jouw WiFi, van Ziggo dus. En wil dan een mailtje sturen. Lukt dat? Ja natuurlijk lukt dat. We leven niet meer in de steentijd ofzo.


Meer instellingen…

 


@ahooij :

Probeer dit eens: Maak een nieuw account aan in Outlook maar met dezelfde instellingen.


Ik ga dit weekend de diverse oplossingen bekijken en proberen