Skip to main content

Ik heb op 5 oktober 2023 een email ontvangen over het vervallen van mijn email accounts na het opzeggen van mijn Alles-in-1 Standaard abonnement.

Daarin wordt vermeld dat ik voor het behoud van deze accounts kan bellen!

Via de klantenservice 0800-0402 lukt het niet om over te stappen.

Ik heb nog een oud email account bij Telfort en dat is het enige dat de klantenservice mij kan vertellen.

Omdat ik via 0800-0402 tegen een muur aanloop en mij geen adres van de KPN klantenservice bekend is plaats ik dit bericht in het forum.

 

E-mail van KPN: Uw e-mailaccount stopt (klantnummer: xxxxxxxxxx)

 

Van:KPN<noreply@kpn.com>

5-10-2023 11:05

Aan  xxxxxxxxx@kpnmail.nl  

Beste meneer Xxxxx,

 

 

U hebt laatst uw Alles-in-1 Standaard abonnement op de Xxxxxxxxxxxxxxx 15  in Xxxxxxxxx opgezegd.

 

Deze e-mailaccounts vervallen over 4 weken
Bij uw abonnement horen de volgende e-mailaccounts, e-mailadressen en extra e-mailadressen:

xxxxx@kpnmail.nl

xxxxxxxxxx@kpnmail.nl

Deze e-mailaccounts en e-mailadressen zijn nog maar 4 weken actief. U kunt daarna dus geen e-mails meer ontvangen en versturen. Wilt u uw e-mailaccounts behouden? Bel ons dan om over te stappen op een E-mail Only abonnement.

@Theo Kabel 

Heb je voor die KPNmail accounts misschien een ander klantnummer ? Of op een ander adres ?


Ik heb op 5 oktober 2023 een email ontvangen over het vervallen van mijn email accounts na het opzeggen van mijn Alles-in-1 Standaard abonnement.

Daarin wordt vermeld dat ik voor het behoud van deze accounts kan bellen!

Via de klantenservice 0800-0402 lukt het niet om over te stappen.

Ik heb nog een oud email account bij Telfort en dat is het enige dat de klantenservice mij kan vertellen.

Omdat ik via 0800-0402 tegen een muur aanloop en mij geen adres van de KPN klantenservice bekend is plaats ik dit bericht in het forum.

 

E-mail van KPN: Uw e-mailaccount stopt (klantnummer: xxxxxxxxxx)

 

Van:KPN<noreply@kpn.com>

5-10-2023 11:05

Aan  xxxxxxxxx@kpnmail.nl  

Beste meneer Xxxxx,

 

 

U hebt laatst uw Alles-in-1 Standaard abonnement op de Xxxxxxxxxxxxxxx 15  in Xxxxxxxxx opgezegd.

 

Deze e-mailaccounts vervallen over 4 weken
Bij uw abonnement horen de volgende e-mailaccounts, e-mailadressen en extra e-mailadressen:

xxxxx@kpnmail.nl

xxxxxxxxxx@kpnmail.nl

Deze e-mailaccounts en e-mailadressen zijn nog maar 4 weken actief. U kunt daarna dus geen e-mails meer ontvangen en versturen. Wilt u uw e-mailaccounts behouden? Bel ons dan om over te stappen op een E-mail Only abonnement.

Als je vraagt naar de afdelingen Opzeggingen moet het wel lukken.

Piet.


Beste Milly,

Nee, dit is het klantnummer van mijn opgezegde Alles-in-1 abonnement bij KPN waaronder ook het Telfort E-mail Only abonnement op hetzelfde huisadres zichtbaar is.

Op de factuur van Telfort staat wel een ander klantnummer, maar het opgegeven klantnummer is dat van het opgezegde KPN Alles-in-1 abonnement.

 

Beste Piet,

Ik was via 0800-0402 direct al doorverbonden naar iemand van de afdeling Opzeggingen en die kon mij niet verder helpen omdat hij alleen het Telfort E-mail Only abonnement op zijn scherm zag staan.

 

Groeten, Theo


Heb je geen e-mail adres bij je nieuwe provider? Dat zal goedkoper zijn. 

Zolang je telfort adres nog werkt is omzetten bij diverse diensten niet zo een groot probleem.

Een e-mail only abonnement kost bij kpn maar liefst € 7,50. Dat is duurder dan bijvoorbeeld bij andere diensten een website + e-mail….


@Theo Kabel

Probeer eens of je nog met alle emailaccounts (nog) kunt inloggen bij de KPN webmail. Ontvang je nog email op die “kpnmail.nl” adressen ?

Vul jouw KPN profiel hier op het forum volledig in en vermeld bij “Opmerkingen”zoveel mogelijk details van alle abonnementen. Als dat gebeurd is plaats dan hier opnieuw een reactie en wacht op de reactie van een moderator. Met bovenstaande informatie kan een moderator op zoek gaan in de administratie van de KPN en zien wat er aan de hand is. Misschien heeft hij/zij nog een idee wat er aan de hand kan zijn. Een reactie van een moderator kan helaas nog wel een paar dagen duren.


Beste Willy,

Tot nu toe kan ik met alle email accounts nog gewoon inloggen en mail ontvangen zowel via de webmail als via de email programma's op mijn telefoon en pc.

Met 1 van deze inloggegevens kan ik ook inloggen op MijnKPN.

Groeten, Theo


Ik vrees dat deze brief vrij algemeen is. Na de samenvoeging.

Echter Telfort zou ook e-mail only moeten bieden volgens mij.

Via de klantenservice 0800-0402 lukt het niet om over te stappen.

Wat zeiden ze daar?

Volgens mij moet je gewoon vrij duidelijk zijn. Je zit nu nog net in de periode dat tot 6 maanden na  het beëindigen de e-mail doorloopt. Om het omzetten naar het nieuwe adres van de nieuwe provider eenvoudiger te maken. Want sommige diensten sturen een code naar het oude adres en dan moet dat er wel nog even zijn.

Je wilt dit nu echter voortzetten met een e-mail only abonnement van € 7,50 per maand.

Deze duidelijkheid is wel nodig want het is, nog steeds, vrij onbekend. Zeker bij de telefonische helpdesk. Maar ze moeten het wel in hun systemen kunnen vinden.


Hallo @Theo Kabel, ik zie dat er op dit moment een e-mail only abonnement actief is voor €3,75 per maand. Het klantnummer hiervan eindigt op 027. Daarnaast is er een KPN abonnement actief geweest: Alles-in-1 Standaard. Dat abonnement is per 8 mei 2023 stopgezet. Nadat een abonnement is opgeheven kan het niet worden omgezet naar een E-mail Only abonnement. 

 


@Theo Kabel Je zou nog kunnen proberen om KPN te vragen of het mogelijk is om de e-mailaccounts van je opgeheven internetabonnement onder te brengen bij je bestaande E-mail Only-abonnement.

Piet.


…..Daarnaast is er een KPN abonnement actief geweest: Alles-in-1 Standaard. Dat abonnement is per 8 mei 2023 stopgezet. Nadat een abonnement is opgeheven kan het niet worden omgezet naar een E-mail Only abonnement. 
 

Hoi @Jeroen_dB , dat dacht ik ook altijd maar uit een eerder geval blijkt dat de omzetting naar e-mail only abonnement ook nog gedurende de 6 maanden na opzeggen geregeld kan worden.

Bel daarvoor met 0800-0402 en vraag naar de afd. opzeggingen. Via een ticket naar een achterliggende afdeling kan het dan alsnog geregeld worden.

Zie dit topic → https://forum.kpn.com/e-mail-en-cloud-10/e-mail-only-aanvragen-581345


Ai!

Jeroen_dB schrijft:

Nadat een abonnement is opgeheven kan het niet worden omgezet naar een E-mail Only abonnement.

Heb je niet een kennis of familielid die nog kpn heeft?

Deze kan dan een e-mailbox aanmaken en daar je alias aan hangen.

Heb je bv pietjepuk@telfort.nl dan kan dat als volgt.

Box aanmaken kan alleen met een knpmail.nl aanhangsel. Dus bijvoorbeeld  pietjepuk@kpnmail.nl . Maar daaronder kan een alias met pietjepuk@telfort.nl !

Echter: er staat wel een embargo op opgeheven adressen van, ik geloof, 3 maanden. Maar mogelijk kan @Jeroen_dB dat na de stopzetting opheffen opdat je bekende die box voor je aan kan maken.

Maar handiger is de e-mail van je huidige provider gaan gebruiken. Nu je je oude adres nog hebt is omzetten bij bv Digid minder omslachtig. Het je Odido? Die gaan wel stoppen met hun e-mail service!


Hallo @Theo Kabel, ik zie dat er op dit moment een e-mail only abonnement actief is voor €3,75 per maand. Het klantnummer hiervan eindigt op 027. Daarnaast is er een KPN abonnement actief geweest: Alles-in-1 Standaard. Dat abonnement is per 8 mei 2023 stopgezet. Nadat een abonnement is opgeheven kan het niet worden omgezet naar een E-mail Only abonnement. 

 

Beste Jeroen, het klantnummer eindigend op 027 is van mijn oeroude Telfort E-mail Only abonnement. Ik zou graag mijn KPN e-mail accounts behouden dus het blijft vreemd dat ik op 5 oktober j.l. een mail heb ontvangen waarin staat “Wilt u uw e-mailaccounts behouden? Bel ons dan om over te stappen op een E-mail Only abonnement.”


…..Daarnaast is er een KPN abonnement actief geweest: Alles-in-1 Standaard. Dat abonnement is per 8 mei 2023 stopgezet. Nadat een abonnement is opgeheven kan het niet worden omgezet naar een E-mail Only abonnement. 
 

Hoi @Jeroen_dB , dat dacht ik ook altijd maar uit een eerder geval blijkt dat de omzetting naar e-mail only abonnement ook nog gedurende de 6 maanden na opzeggen geregeld kan worden.

Bel daarvoor met 0800-0402 en vraag naar de afd. opzeggingen. Via een ticket naar een achterliggende afdeling kan het dan alsnog geregeld worden.

Zie dit topic → https://forum.kpn.com/e-mail-en-cloud-10/e-mail-only-aanvragen-581345

Je hebt helemaal gelijk @RBxx. Naar aanleiding van jouw post ben ik er nog even achteraan gegaan en dit is inderdaad nog mogelijk. Mijn eerdere bericht klopt dus ook niet @Theo Kabel. Mijn advies is dan ook om nogmaals te bellen met 0800-0402. 


Dank jullie wel. Ik ga zo gauw mogelijk nog eens bellen met 0800-0402 en vragen naar de afdeling opzeggingen voor het aanmaken van een ticket.

Met vriendelijke groet, Theo Kabel