Skip to main content

Binnen 2 weken worden bij KPN mijn e-mail accounts opgeheven, dit ivm overstap naar SKP.

ik zou graag willen weten of mijn accounts dan worden overgedragen aan SKP of worden deze alleen maar opgeheven met als gevolg dat ik mijn E-mail accounts zowel als al mijn gegevens kwijt ben?

Graag zou ik hierover worden ingelicht en geïnformeerd hoe te handelen als jullie niet zorgen voor overdracht.

vriendelijke groet

Dieckmann-van Ewijk

Die accounts worden gewoon opgeheven. U zult zelf de email op uw computer op moeten slaan als u die wilt behouden. Dit zult u zelf moeten doen. KPN verleent u hierbij geen service of iets dergelijks. 


Hallo @Totempaal 7 

 

Je email accounts worden inderdaad opgeheven, dit gebeurt overigens niet meteen maar pas 6 maanden na stoppen van je abonnement.

Gebruik je alleen webmail of heb je ook een mail programma zoals Outlook of Thunderbird in gebruik?

In webmail kan je alle mails per map exporten naar een zip bestand, in dat zip bestand staan de mails dan als afzonderlijke .eml bestanden.

Met een mailprogramma kan je de mails ook exporteren naar een bestand en eenvoudig kopiëren/verplaatsen naar een ander account (b.v. die van je nieuwe provider).

 

Het is sowieso handig om eerst een backup te maken van al je mails voor het geval er wat fout gaat.


Als je overstapt van een provider naar een ander blijven je e-mail adressen bij je oude provider nog 6 maanden na beëindiging van je abonnement actief. Dit geeft je ruim de tijd om al je contacten (w.o. bedrijven en diensten als Digid) van je nieuwe e-mail adres bij je nieuwe provider op de hoogte te brengen danwel om te zetten. Dit is zo voorgeschreven door de wetgever sinds een jaar of 2. Daarvoor was die tijd vaak maar 1 tot 4 weken.

Heb je je mail uitsluitend online (webmail.kpnmail.nl) dan raak je de inhoud kwijt. Tenzij je deze zelf veiligstelt, zie het antwoord van GeSp.

Elke provider heeft eigen e-mail adressen. Deze zijn niet overdraagbaar. Ik neem aan dat je wel ook al je nieuwe adressen in gebruikt hebt.