Skip to main content

Nu het voortbestaan van XS4ALLĀ  zo goed als afgelopen is, neig ik ernaar naar KPN over te stappen. Ik heb nu een compleet pakket van XS4ALL, inclusief mobiele telefoon van KPN. Wat ik zeker weet is dat ik niet zal overstappen naar de nieuwe provider Freedom als alternatief voor XS4ALL. Nu ik weet dat XS4ALL niet door zal gaan zou ik nu al willen overstappen naar KPN, maar het feit dat ik mijn emailadres weer zou moeten wijzigen, weerhoudt mij van die overstap op dit moment. Waarschijnlijk zal KPN mij t.z.t. een aanbod doen als XS4ALL- abonnee om onder gunstige voorwaarden over te stappen. Waarschijnlijk hoort bij dat aanbod dat ik mijn XS4ALL- emailadres kan behouden. Waarom speelt KPN nu al niet in op die overstap en maakt het XS4ALL abonnees alvast mogelijk over te stappen met medeneming van het XS4ALL emailadres. Overstappen is ook interessant, omdat ik ook goedkoper uit zal zijn. Ik ben benieuwd of KPN daar al eens over nagedacht heeft. Als dat zo is, zou ik graag snelle acties zien.

Hallo @hansdejo,

De stand van zaken rond XS4ALL en KPN is nu als volgt. Die is iets anders dan eerder was aangekondigd, zo heeft KPN laten weten.

XS4ALL is sinds 1 maart formeel geen zelfstandig bedrijf meer, maar een onderdeel van KPN. Het merk XS4ALL zal wel blijven bestaan voor de abonnees van deze provider. Ook alle huidige diensten en e-mailadressen blijven gewoon door XS4ALL aan deze abonnees aangeboden worden. Op een later tijdstip (ergens rond 1 januari 2021) zal het niet meer mogelijk zijn om je als nieuwe abonnee aan te melden bij XS4ALL, maar voor de abonnees die er dan zijn zullen de huidige diensten onder het merk en de naam XS4ALL gewoon beschikbaar blijven.

Kortom: voor XS4ALL-abonnees verandert er vooralsnog weinig, en zij zullen in ieder geval niet worden overgezet naar KPN. Ook niet na 1 januari 2021. Ze behouden ook hun huidige XS4ALL-e-mailadres(sen).

De verwachting is wel dat KPN een aantal diensten die XS4ALL aanbiedt straks ook onder eigen naam zal gaan aanbieden. Daarnaast zal het ook bij KPN t.z.t. mogelijk worden om een eigen modem te gebruiken, net als nu bij XS4ALL kan.

Mocht je toch willen overstappen van XS4ALL naar KPN dan kan dat uiteraard, maar dan ben je wel een aantal diensten die XS4ALL nu aanbiedt kwijt. Plus dat je je huidige e-mailadressen van XS4ALL kwijt raakt.

Als ik jouw situatie zie zou ik zeggen: niets doen en lekker blijven zitten waar je zit. Maar dat is een keuze die je zelf moet maken.

Piet.


Het zou KPN sieren om, net als bij eerdere mergers, het mogelijk te maken om xs4all.nl emailadressen als alias bij een kpnmail adres vast te kunnen leggen.

Ik denk ook dat dat de bedoeling van KPN is, maar ik ben bang dat dit pas mogelijk is nadat de mailservers samengevoegd zijn.

Ā 

Ik hoop dat een moderator van KPN duidelijkheidĀ kan verschaffen.


Hallo @hansdejoĀ 

Als xs4all-klant hoef je zelf niets te doen om over te stappen, alle klanten worden automatisch gemigreerd naar KPN, net zoals dat nu bij Telfort gaande is.

Zelf overstappen naar KPN kan nadelige gevolgen hebben, o.a. verlies e-mailaccounts.

Ā 


Hoi @hansdejo, ik lees dat je graag een KPN abonnement zou willen. Je geeft aan, XS4ALL en KPN zijn nu toch een en met een Hussel abonnement ben je goedkoper uit. Alleen je hebt nog een e-mailadres bij XS4ALL. Die zou je graag mee willen nemen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat op dit moment niet weet of dat mogelijk is. Mijn eerste reactie zou zijn van niet, maar zoals gezegd ben ik daar niet zeker van. Ik ga het eens uitzoeken en dan kom ik er op terug.Ā 


Alleen je hebt nog een e-mailadres bij XS4ALL. Die zou je graag mee willen nemen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat op dit moment niet weet of dat mogelijk is. Mijn eerste reactie zou zijn van niet, maar zoals gezegd ben ik daar niet zeker van. Ik ga het eens uitzoeken en dan kom ik er op terug.Ā 

Het zou toch vreemd zijn dat je je email adres niet mee zou kunnen nemen. Ik ben klant geweest bij Casema (nu: Ziggo), Tele2 en een aantal andere providers enĀ eigenlijk is het bij alle providers zo dat je je email-adres kunt behouden.

Misschien als XS4ALL daadwerkelijk gestopt is dat je email adres komt te vervallen, maar dat zal niet van de ene op de andere dag zijn.Ā En ik neem ook aan dat je dan via ā€œMijn KPNā€ gebruik kan blijven maken van, net zoals je nu nog een adres kan gebruiken van ā€œhet Netā€


Hallo @jlthkochĀ , het beleid van KPN inzake de integratie van XS4ALL en Telfort naar KPN is als volgt:

als je als Telfort/xs4all-klant automatisch overgaat naar KPN neem je je oude e-mailadressen mee en die komen als een alias teĀ hangen aan een nieuw door KPN toegewezen e-mail-account.

Stap je vĆ³Ć³r de integratie met KPN bewust over naar KPN dan raak je je huidige e-mailadressen kwijt.

Het is niet normaal dat je je e-mailadres kunt behouden als je weg gaat bij een provider.

Echter, Ziggo en Zonnet/Versatel/Tele2 zijn erg slordig in hun e-mailbeleid zodat je nog heel lang eenĀ  e-mail adres kunt behouden, maar daar is geen garantie op, dat kan per dag afgelopen zijn, dus ik zou dat niet als mijn standaard adres meer durven te gebruiken.

Zelf heb ik bij Tele2 heel lang moeten zeuren om mijn oude Zonnet-account te laten vervallen, iets minder lang zeuren bij Ziggo.

Kortgeleden is er juist i.v.m. het vervallen van e-mailaccounts bij overstappen een provider-afspraak gemaakt dat bij overstappen een emailaccount minimaal X maanden in stand moet blijven op last van de autoriteit.

Ā 


Hallo @JanDĀ , van de 5 providers die ik heb gehad waren er 5 waarbij ik het email adres mee kon nemen. Bij Tele2 was het in ieder geval gĆ©Ć©n slordigheid, maar beleid: Als je je account minimaal eens in de 3 maanden gebruikte, dan bleef het account actief. Kan me zo voorstellen dat het bij meer providers het geval is. Een garantie heb je inderdaad niet, maar het lijkt mij eerder regel dan uitzondering dat je je email adres kwijt raakt.

Ik gebruik zelf een Gmail-account i.p.v. een provider gebonden account. De email op mijn oude adressen bij de vorige providers wordt netjes doorgestuurd, ik zou dan ook niet weten waarom ik zou moeten gaan zeuren om mijn oude accounts te laten verwijderen.

Ā 

Dat je XS4ALL -adres vervalt als je overstapt naar KPN vind ik wel een beetje vreemd. Alsof men je wil ā€˜straffenā€™ dat je nu al overstapt.


Dat je XS4ALL -adres vervalt als je overstapt naar KPN vind ik wel een beetje vreemd. Alsof men je wil ā€˜straffenā€™ dat je nu al overstapt.

Ik denk dat dit een puur technische oorzaak heeft.

Zolang de mailserver van XS4ALL niet gemigreerd is naar KPN is het niet zo eenvoudig om de routering van een XS4ALL emailadres naar de mailserver van KPN te definiƫren.

Daarmee is het vastleggen van een @xs4all.nl alias bij een @kpnmail.nl account technisch waarschijnlijk niet haalbaar.


Daarmee is het vastleggen van een @xs4all.nl alias bij een @kpnmail.nl account technisch waarschijnlijk niet haalbaar.

Maar ik kon gisteren nog wel een nieuw @hetnet.nl alias vastleggen onder mijn @kpnmail.nl account.Ā 

Dat is danĀ toch niet logisch?

(geen behoefte aan dat account, maar getest n.a.v. wat ik las in een ander topic)


Daarmee is het vastleggen van een @xs4all.nl alias bij een @kpnmail.nl account technisch waarschijnlijk niet haalbaar.

Maar ik kon gisteren nog wel een nieuw @hetnet.nl alias vastleggen onder mijn @kpnmail.nl account.Ā 

Dat is danĀ toch niet logisch?

(geen behoefte aan dat account, maar getest n.a.v. wat ik las in een ander topic)

De mailserver van hetnet is dan ook al tijden precies dezelfde als die van KPN en dat is nu precies de technische reden. Zolang de mailserver van XS4ALLĀ nog niet gemigreerd is naar die van KPN (samengevoegd is met die van KPN) is dat technisch een heel ander verhaal.

Ter illustratie:

Ā 


Bedankt @wjbĀ 


HalloĀ @jlthkochĀ ,als je de voorwaarden van de diverse providers er op naleest verdwijnt je email account bij einde abo.

Dat er in de praktijk soms accounts voorlopig behouden blijven is een andere zaak.

Als je nu overstapt van Telfort naar KPN raak je ook je emailadressen kwijt, net als bij xs4all.

at je XS4ALL -adres vervalt als je overstapt naar KPN vind ik wel een beetje vreemd. Alsof men je wil ā€˜straffenā€™ dat je nu al overstapt.

Bij Telfort is het niet anders.


Wat is nu de actuele situatie wat overstappen betreft?


Je bedoelt van XS4ALL naar ons @JanBo18? Overstappen staat natuurlijk vrij. Je gaat dan een nieuw abonnement bij ons aan en verlies je jouw e-mailadressen enz. Je kan ook wachten tot het automatisch omgezet wordt naar ons. Dan verhuist alles mee, dat wil zeggen jouw volledige abonnement inclusief voorwaarden. Hier krijg je verder nog bericht over.Ā 


Dat werpt een ander licht op de zaak en bedankt!


Graag gedaan. Verdere informatie volgt allemaal nog.


Hi Bart, kun je al iets meer zeggen over het houden van je xs4all mailsdres als je overstaptĀ naar hussel kpn?


Als je nu overstapt zal je het adres kwijtraken. Pas als jouw XS4ALL abonnement administratief overgezet is naar ons en je stapt dan over naar de Hussel kun je het blijven behouden. Maar die informatie volgt allemaal nog ergens volgend jaar.Ā 


Bedankt Bertā€¦.

Ā 

ā€œergens volgend jaarā€Ā  mag ik dat vertalen in ā€œ1e kwartaal 2020ā€ ?


Van mij mag, maar of het ook zo is, ik durf het niet te zeggen nu. Je hoort het vanzelf.


Dan ben je al rijkelijk laat, is volgende week al 2021, dus is eerder ā€œ1e kwartaal 2021ā€ maar hou er maar rekening mee dat het later word.

Alleen een vraag, waarom zou je van XS4all overstappen op Hussel van KPN, enige wat ik me kan bedenken is dat je de nieuwe TV boxen krijgt, en je raakt daarbij weer je Fritzbox kwijt.

Als je nu een oude XS4all contract hebt


Het is inmiddels al weer 2022 en volgens mij is XS4All nu over gezet naar KPN. Nog steeds zit er een flink verschil in snelheid met de snelste verbinding (ik heb nu 500 Mb/s en bij KPN is er inmiddels 1Gb/s beschikbaar). Ik betaal ook nog meer abonnement en vind dit niet rieel.

Ik heb XS4All hier ook een mail over gestuurd en in het antwoord kreeg ik terug dat ze het ook vreemd vinden maar dat ik het plus pakket gratis heb. Heb gereageerd dat dit te maken heeft met het mobieleĀ  abonnement maar helaas geen reaktie meer op terug gehad. Ik zit nog vast ot september bij XS4all maar ik vraag me af of ik niet nu kan besluiten om over te gaan naar KPN want er zijn toch voorwaarden aangepast?


WaaromĀ stap je dan niet over op het KPN Hussel abonnement?


Omdat ik vorigjaar een wijziging heb doorgevoerd en kreeg daar korting voor als ik een jaar verlengde dus ik moet nog wachten tot septemberĀ Ā šŸ˜Œ