Skip to main content

Ik zit in het proces van overstappen van XS4ALL naar KPN. Dit i.v.m. de router en dergelijke die KPN levert en XS4ALL niet.

Nu is me verteld dat ik na een half jaar mijn XS4ALL email accounts ga verliezen, behalve als ik dit als aparte service aanhoud bij XS4ALL (á € 7,50 per maand).

Ik gebruik dit account op vele plaatsen en wil ik het behouden, maar ik heb geen zin om daar € 7,50 per maand voor te betalen.

Nu vraag ik me af of het mogelijk is om na een half jaar mijn XS4ALL e-mailadres als alias van mijn KPN e-mailadres in te stellen.

Ik ben benieuwd naar de reacties.

@PaulvdL 

Het is nog simpeler. Je kunt aan XS4all vragen om jouw XS4all emailadres(sen)/-mailboxen te laten overzetten naar jouw nieuwe KPN abonnement.

Eerst moet dat KPN abonnement actief zijn, maak daarna een extra account aan bij XS4all, daarna moet je een kopie maken van al jouw emails die bij Xs4all staan (als zekerheid) en daarna kun je aan XS4all (tel. 020 - 3987666, niet KPN) vragen om jouw oude  (niet het nieuwe XS4all account) accounts over te zetten naar jouw nieuwe KPN abonnement.

Dat verzoek moet je doen via de klantenservice van XS4all of via dit forum. Via XS4all gaat het echter sneller dan via dit forum.

(laat even weten wat je gedaan hebt en of het gelukt is).


Thx Willy


@PaulvdL

Je kunt het ook iets anders aanpakken. Maak eerst één of meer emailaccounts aan bij de KPN aan. (Een nieuw domein kun je nog alleen nog met het domein xxxx@kpnmail.nl aanmaken.), daarna kun je vragen aan XS4all om de xs4all emailadressen (niet de accounts !!) naar één of meerdere KPN emailaccounts te verplaatsen (dat worden dan xs4all aliassen die aan een KPN email account hangen). Het overzetten van alle emails die je bij XS4all hebt staan naar KPN accounts kun je zelf met een emailprogramma doen.

Gewoon even aan XS4all (of KPN) Klantenservice vragen wat wel of niet mogelijk is. Maar je hoeft dus niet een extra betaald abonnement te nemen.


Wederom bedankt!