Skip to main content
Beantwoord

Overzetten contactlijst naar KPN Webmail na overstap

• June 20, 2022
  • 8 reacties
  • 202 keer bekeken

Daar ik recent van provider ben veranderd wil ik de contactlijst van mijn vorige e-mail account (ook webmail) overzetten naar mijn KPN webmail. Ik heb geen flauw idee hoe dat zou moeten, wie helpt mij uit de brand.

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

Beste antwoord door Jasper van KPN

Ik ben zelf niet bekend met Zimbra, hoe het daar precies werkt weet ik niet @Hasje6. Zelf geven ze aan dat je deze stappen kunt volgen: Exporting Address Book Contact Lists | Zimbra.

Als dat lukt kan je ze daarna importeren zoasl Willy beschrijft.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 20, 2022

@Hasje6 

Je kunt vaak de contactlijst exporteren in *.csv formaat en dat bij de KPN webmail importeren.

Selecteer Agenda > Contacten > (rechts klik) Exporteren.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi @Hasje6, welkom bij ons op het forum. Je kunt dit inderdaad exporteren in je mailprogramma zoals Willy al beschrijft. Is het via die weg gelukt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 27, 2022

Sorry voor mijn late reactie, maar zoals Willy het beschrijft gaat het niet lukken. Ik kan bij contacten rechts klikken wat ik wil maar dan gebeurt er dus niets Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar mijn vorige provider werkt wat betreft webmail met "’Zimbra web client'”

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 27, 2022

@Hasje6 

Bij de KPN webmail ( https://webmail.kpnmail.nl/mail/logon.asp ) werkt het als volgt (zie het plaatje). Kies in de webmail:  Agenda (blauwe rechthoek) > Contacten > drie streepjes (rode pijl) > Importeren / Exporteren (blauwe pijlen). Dan kun je de contacgegevens importeren/exporteren. In de webmail van jouw vorige provider moet het ongeveer hetzelfde werken.

Jasper van KPN
Moderator

Ik ben zelf niet bekend met Zimbra, hoe het daar precies werkt weet ik niet @Hasje6. Zelf geven ze aan dat je deze stappen kunt volgen: Exporting Address Book Contact Lists | Zimbra.

Als dat lukt kan je ze daarna importeren zoasl Willy beschrijft.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 29, 2022

Heel erg bedankt, ik ga het zo snel mogelijk proberen👍

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 1, 2022

IEDEREEN BEDANKT, HET IS GELUKT!!!😊👍

Jasper van KPN
Moderator

Helemaal goed, fijn om te lezen dat het gelukt is @Hasje6! Als we nog iets anders voor je kunnen doen dan weet je ons te vinden.